Haziran ayı sonu itibarıyla 291'i Çin'de olmak üzere dünya çapındaki LEGO mağazalarının toplam sayısı 737'ye ulaştı. Salı günü şirketin paylaştığı yarı yıl rakamlarına göre, LEGO Group'un geliri 2021'in ilk yarısında yüzde 46 artarak 23 milyar Danimarka kronuna (yaklaşık 3,6 milyar ABD doları) ulaştı, tüketicilere yapılan satışlar 2020'nin aynı dönemine kıyasla yüzde 36'lık bir artış gösterdi. Şirket, karlılığın ana katalizörünü "hırslı, stratejik küresel yatırımlar" olarak tanımladı. Danimarkalı bir aile şirketi olan oyuncak grubu, Kovid-19 kısıtlamalarının kaldırılmasının da karlar için önemli bir faktör olduğunu kaydetti.

LEGO Group CEO'su Niels B. Christiansen basın açıklamasında, "Kovid-19 kısıtlamalarının 2020'ye kıyasla daha az olması sayesinde, fabrikalarımızın kesintisiz üretim yapabilmesi ve mağazaların çoğunun tekrar açılması büyümemize olumlu katkıda bulundu" dedi.

Brezilya Devlet Başkanı Lula: Çin, Brezilya'nın ekonomik büyümesi için vazgeçilmez bir ortak Brezilya Devlet Başkanı Lula: Çin, Brezilya'nın ekonomik büyümesi için vazgeçilmez bir ortak

Christiansen, "2021'in ikinci yarısında ürünlerimize yönelik büyük talebin sürmesini bekliyoruz. Bununla birlikte, tüketiciler daha uzun vadede pandemi öncesi ile aynı tüketim kalıplarına döndüklerinde, toplam gelirdeki artışın daha sürdürülebilir bir seviyede istikrar kazanmasını bekliyoruz" diye ekledi. Açıklamaya göre LEGO Group, 2021'in ikinci yarısında dijital dönüşüm yatırımlarını hızlandıracak. Christiansen, "Birkaç yıldır e-ticaret, ürün inovasyonu ve sağlam, küresel bir tedarik zincirine yaptığımız yatırımların faydalarını açıkça görüyoruz. Güçlü finansal sonuçlarımız artık sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konusundaki stratejik yatırımlarımızı hızlandırmamızı mümkün kılıyor" ifadelerini kullandı.

Editör: İRFAN KARSLI