Politika

Türk iş insanları Çin pazarında büyük potansiyel görüyor

Tüzen, kısa süre önce Çin'in Shanghai kentindeki Grönland Küresel Mal Ticaret Merkezi'ndeki mağazasında Xinhua'ya yaptığı açıklamada, fuarın kendisine Türk özel ürünlerinin yı...

Abone Ol

Tüzen, kısa süre önce Çin'in Shanghai kentindeki Grönland Küresel Mal Ticaret Merkezi'ndeki mağazasında Xinhua'ya yaptığı açıklamada, fuarın kendisine Türk özel ürünlerinin yıllık satışlarını artırma ve işini büyütme fırsatı verdiğini belirtti. "Shanghai'daki yerel müşterilerle çok iyi tecrübelerimiz oldu" diyen Tüzen, Türk el sanatları ürünleri, mücevher, halı ve renkli lambaların en popüler ürünler arasında yer aldığını ifade etti. "(Çinli) tüketicilerimiz bize doğru ürünleri ithal etmek için doğru yolu gösteriyor," diyen Tüzen, Çin'in, büyük ticari değeri olan çok açık ve güvenli bir ülke olduğunu vurguladı. Tüzen, Çin'in kendisine büyük düşünmesi ve işini yakın gelecekte daha fazla Çin kentini kapsayacak şekilde büyütmesi için ilham verdiğinin altını çizdi. Tüzen, "Pek çok iş insanı için gelecek Çin'de" diye konuştu.

Arzum Elektrikli Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı ise, İstanbul'daki bir showroom'da Xinhua'ya yaptığı açıklamada, şirket olarak bugünkünden daha fazla Çin pazarında olmak istediklerini söyledi. Kolbaşı, "Bu fuar sayesinde hem Çin'deki e-ticaret şirketlerini hem de sektörümüzde Çin pazarında ürün satan (yabancı) şirketleri tanıma şansımız oluyor," dedi.

Arzum'un bu yıl fuarda sergilenen tüm ürünleri arasında, seçkin bir Türk kahvesi makinesinin büyük ilgi göreceğini belirten Kolbaşı, tüm dünyada yaklaşık 55 milyon kahve makinesinin satıldığını ancak Türk kahvesi makinelerinin sadece yüzde 10 paya sahip olduğunu belirtti. Arzum Elektrikli Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Kolbaşı, "Kahve makineleri ile Çin pazarında önemli bir büyüme yakalayabileceğimizi ve Türkiye'nin payını artırabileceğimizi düşünüyoruz," dedi. Kolbaşı ayrıca, Kovid-19 sürecinde ürünlerin satış hacminin artmasıyla, Çinli tüketicileri şirketinin ürettiği çok çeşitli elektrikli ev aletlerine çekmeyi umuyor. Kolbaşı aynı zamanda, 1992 yılında Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu bünyesinde kurulan Türkiye-Çin İş Konseyi'nin de Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyor. Kolbaşı'nın bakış açısına göre konsey, kurulduğu günden bu yana ikili ilişkilerin geliştirilmesi için yoğun çaba gösteriyor ve Türkiye'nin tüm fuarlarda yer almasını destekliyor.

İstatistikler, Çin-Türkiye ticaret hacminin 2020 yılı itibariyle yaklaşık 24 milyar ABD dolarına ulaştığını, Kovid-19 döneminde bile bu hacmin arttığını gösterdi. 2018 yılında düzenlenmeye başlanan CIIE, dünyanın ilk özel ithalat fuarı olma özelliğini taşıyor. 366.000 metrekarelik bir çevrimdışı sergi alanını kapsayan 4. CIIE'ye, 127 ülke ve bölgeden yaklaşık 3.000 işletme katılıyor.