BEİJİNG, 18 Ocak (Xinhua) -- Raporda, ankete katılan Çin'deki 596 Alman şirketinin yaklaşık yüzde 60'ının, geçen yıl ticari faaliyetlerinin arttığını kaydettiği ve şirketlerin yarısından fazlasının Çin'deki sektörlerinin 2022'de gelişmesini beklediği belirtildi. "Çin pazarı, Alman şirketler için en önemli küresel pazarlardan biri olmayı sürdürüyor" denen raporda, ankete katılan şirketlerin yüzde 96'ya yakınının 2022'de Çin'den ayrılmayı planlamadığı ifade edildi. Öte yandan, şirketlerin yüzde 71'i yatırımlarını artırma niyetinde olduklarını belirtirken, yüzde 18'i de bunun "güçlü bir artış" olacağını kaydetti.
Şirketlerin neredeyse yarısı, yatırım konusunda yeni üretim tesislerine odaklanacaklarını söyledi. Yüzde 47'si yatırımları araştırma ve geliştirme alanında artıracağını söylerken, yüzde 37'si de otomasyon ve verimlilik gelişimine eğileceğini dile getirdi.
Rapor, Çin'in karbondioksit emisyonlarını 2030'da zirveye ulaştırıp 2060 yılında da karbon nötr olma hedefinin Alman şirketleri için sunduğu imkanları da vurguladı. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si, Çin'in karbon nötrlüğü hedefini iş açısından bir imkan olarak gördüğünü belirtti. Raporda, Çin'deki Alman şirketlerinin seyahat kısıtlamaları ile yerel şirketlerin yarattığı artan rekabet gibi işle ilgili operasyonel ve makroekonomik zorluklarla karşı karşıya kaldığı da ifade edildi. Ankete katılanların yarısı, Çinli rakiplerinin gelecek beş yılda sektörün inovasyon liderleri olmasını beklediklerini söyledi.
Çin'in ulusal "ikili dolaşım" stratejisinin ve ülkenin daha çok kendine yetme yönündeki çabalarının genel etkisine bakıldığında, cevap verenlerin yüzde 44'ü bunu bir "fırsat" olarak değerlendirirken, yüzde 36'sı ise bunu bir "zorluk" olarak tanımladı.
Raporda, son 10 yılda Alman şirketlerin icraatlarını yerelleştirmesi yönünde artan bir eğilim de bulunduğu belirtildi ve bunun değişen tüketici davranışı, piyasa beklentileri ve Çin'deki inovasyon hızı gibi birçok sebepten kaynaklanabileceği kaydedildi.