Ekonomi

Özel Haber: Türk gıda firmaları, CIIE'nin Çin pazarını keşfetmek için önemli bir platform olduğunu söylüyor!

"Ege İhracatçılar Birliği (EİB) Genel Sekreter Yardımcısı Serap Ünal, Xinhua'ya yaptığı açıklamada "Çin'in Kovid-19 salgınına rağmen planlandığı gibi fuarı 5 Kasım'da açma kar...

Abone Ol

"Ege İhracatçılar Birliği (EİB) Genel Sekreter Yardımcısı Serap Ünal, Xinhua'ya yaptığı açıklamada "Çin'in Kovid-19 salgınına rağmen planlandığı gibi fuarı 5 Kasım'da açma kararını koruması bizi memnu etti çünkü üçüncü CIIE'yi, hedeflediğimiz ülke olan Çin için çok önemli bir etkinlik olarak görüyoruz" diye konuştu. 

Sekiz Türk firma yöneticisi, küresel sağlık krizi nedeniyle Şanghay'daki fuara internet üzerinden katılacak, fuar mekanında ise stantlar kurulacak.

Ünal, Türk ürünlerinin Çinli tüketiciler nezdindeki imajını güçlendirdiği için bu etkinliğin Türk firmaların gözünde çok değerli olduğunu belirtti.

Ünal, "Çin'e gıda ürünü ihracatımız artıyor. 2015'te ihracatımız 131 milyon ABD doları iken, 2019'da 226 milyon dolara ulaştık, bu nedenle Çin pazarı bizim için çok önemli" dedi.

EİB Yöneticisi Ünal, şiddetli salgına rağmen, Türkiye'nin ihracatını durdurmadığını, ancak işçilere ve tüm ülkelerin liman girişlerinde uygulanan sert sağlık önlemleri nedeniyle maliyetlerin arttığını söyledi.

Ünal, "CIIE'nin ayrıca, Çin'in açılma politikasını teyit ettiğini gösterdiğini ve bunun da bugünlerde özellikle önemli olduğunu" dile getirdi.

KFC Gıda A.Ş. Türkiye'de Akdeniz ve Ege bölgelerinde gıda ürünleri üreten bir firma. Kuru meyve, turşu ve güneşte kurutulmuş sebzelerin paketlenmesi alanında çalışan büyük bir şirket olan firma CIIE'ye katılıyor.

Şirketin Satış Müdürü Can Ersuz, Xinhua'ya CIIE'nin yıllar boyunca iş anlaşmaları için önemli bir işlevi olduğunu ifade etti.

Ersuz, "Bu yıl CIIE'ye üçüncü kez katılıyoruz. Çin pazarını ve tüketicilerini çok önemli görüyoruz ve Çin'deki güvenilir iş ortaklarımızla sürdürülebilir iletişim sağlamak için bir de ofis açtık" diye konuştu.

Ersuz, Çin pazarının "çok umut verici" olduğunu belirterek, şirketinin vizyonunun Çin pazarına açılmak olduğunu, kendisinin de Şanghay'daki bir üniversiteden mezun olduğu ve akıcı Çince konuştuğu için firma tarafından işe alındığını söyledi.

"Çin pazarına kuru kayısı ve incirden oluşan sağlıklı atıştırmalık ihraç ediyoruz çünkü insanlar pandemide sağlıklı beslenmek ve zinde kalmak istiyor" diyen Ersuz önümüzdeki aylarda kurutulmuş kirazların da listeye ekleneceğini belirtti.