Nisan ayında bu rakam artı 23,2'ydi. Ifo, bu düşüşün son birkaç aydır sektörde hakim olan iyimserliğin "şimdilik buharlaştığını" gösterdiğini belirtti. Ifo Makroekonomi ve Araştırmalar Merkezi Müdür Yardımcısı Klaus Wohlrabe, konuya ilişkin değerlendirmesinde, "Şu anda işler hala çok iyi gidiyor ancak çip sıkıntısı nedeniyle kara bulutlar toplanmaya başlıyor" dedi.

Almanya'nın otomotiv endüstrisindeki ekonomik faaliyetler, Ifo göstergesinin Nisan'daki artı 23,7 puandan Mayıs'ta artı 36,6 puana çıkmasıyla birlikte, Eylül 2018'den bu yanaki en yüksek seviyeye yükseldi. Uluslararası danışmanlık şirketi Ernst & Young'ın Pazartesi günkü notunda, uluslararası araba şirketlerinden ilk çeyrekte gelen olulu rakamların "dünya genelindeki çip sıkıntısını güçbela yansıttığı" kaydedildi ve bunun ikinci çeyrekte büyük ihtimalle değişeceği belirtildi.

Çin'de yapay zekaya ilişkin güvenlik yönetişimi çerçevesi açıklandı Çin'de yapay zekaya ilişkin güvenlik yönetişimi çerçevesi açıklandı

Ernst & Young'ın ileri üretim ve hareketlilik alanlarındaki kıdemli danışman ortaklarından Peter Fuss, "Yarı iletkenlere yönelik tedarik sıkıntısı, üretimde dikkate alınması gereken kısıtlamalar yaratıyor ve gelecek yılda birkaç milyon araç bu sebepten üretilemeyecek" ifadelerini kullandı. Ifo'nun talep ve yeni sipariş göstergeleri halihazırda düşüyor ve Alman araba üreticileri ile tedarikçileri buna cevap olarak "üretimi yavaşlatmaya" dönük planlar yapıyor.

Editör: İRFAN KARSLI