Choo Noble, Çin ana karasındaki ilk mağazasını, Haziran ayında Beijing'de bulunan China World Mall'da açmasının ardından müşteri sayısını artırdı. Hong Kong merkezli China Nobleness şirketinin bir markası olan mağaza, İsviçre'den gelen renkli kalemler ve pastel boyaların yanı sıra Avrupa'dan gelen şarap, kahve ve bira gibi ürünler satıyor.
Markanın yöneticisi Amy Cao, "Çok sayıda şirket İsviçre'den kalem, şarap ve kahve siparişi vermeye başladı" dedi. Cao, Beijing'deki sağlam iş ortamı ve düzenli organizasyon nedeniyle şirketin ana karadaki ilk mağazasını burada açmaya karar verdiğini söyledi. Amy Cao, "Uygun çalışma koşulları bize güven verdi ve iç pazarda daha fazla mağaza açmayı planladık" dedi.
Çin, Temmuz ayında Shanghai, Beijing, Guangzhou, Tianjin ve Chongqing'in uluslararası tüketim merkezi şehirleri oluşturmaya öncülük etmelerini onayladı. Beijing Belediyesi Ticaret Bürosu tarafından yayınlanan bu hedefin uygulama planına göre Beijing'de hem yurtiçi hem de yurtdışındaki markalara ait 3.000'den fazla ilk, inovatif ve önde gelen mağazanın 2025 yılına kadar açılmasının beklendiği kaydedildi. Üçüncü taraf istatistikleri, ilk üç çeyrekte Beijing'de önde gelen mağazalar da dahil olmak üzere toplam 696 ilk mağazanın kurulduğunu, bu yılın ilk yarısında Shanghai'daki sayının 513 olduğunu gösteriyor.
Japon moda mağazaları şirketi Studious, şehirdeki ilk mağazasını Nisan ayında Beijing'de 860 metrekarelik satış yerinde açarak 80'den fazla Japon giyim ve aksesuar markasına yer verdi. Studious Beijing mağazasının başındaki isim Zhang Tianhao, "Bu, Çin'deki satış yerleri içinde Japon markalarının sayısı bakımından Beijing'deki en büyük mağaza oldu. Bir sonraki adımda, Guangzhou'da bir tane daha açacağız" dedi. Studious mağazasının bulunduğu Xidan'ın merkezinde yer alan "The New" alışveriş merkezindeki mağazaların neredeyse yarısı Beijing'deki hatta Çin'deki ilk mağazalar veya önde gelen mağazalar olma özelliğini taşıyor. Nisan ayında açılan alışveriş merkezine, her gün yaklaşık 50.000 müşteri geliyor.
Beijing Belediyesi Ticaret Bürosu Başkanı Yan Ligang, şehrin uluslararası perakendecilik ve tüketimi biraraya getirme yeteneğini daha da güçlendireceğini ve şehre sürekli olarak büyük markaların ilk mağazalarını getirmek için iş operasyon modellerini geliştireceğini de ifade etti. Çin Ulusal İstatistik Bürosu'ndan alınan verilere göre, Çin'in perakende tüketim malları satışları bu yılın ilk üç çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %16,4 artışla 31,8 trilyon yuan (yaklaşık 4,9 trilyon ABD doları) civarına yükseldi.