Devlet Vergi Dairesi tarafından yayınlanan katma değerli fatura verilerine göre, ülkedeki toptancı ve perakendecilerin günlük ortalama satış geliri, 1-7 Ekim tarihleri arasındaki tatilde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,9 ve 2019'un aynı dönemine göre yüzde 25,4 arttı.

Yedi günlük tatil boyunca, bir yıl öncesine göre süpermarketlerin satış gelirleri yüzde 12,9, bakkalların satış gelirleri ise yüzde 3,8 arttı. Çevrimiçi hizmetler de tatil boyunca genişlemeye devam etti. İnternet destekli günlük yaşam hizmetlerinin satış geliri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,5, 2019'un aynı dönemine göre yüzde 29,5 artış kaydetti. Özellikle yemek dağıtım hizmetlerinde yıllık yüzde 30,2'lik önemli bir artış görüldü.

Vergi verileri ayrıca, kültür ve sanatla ilgili hizmetlerin satış gelirinin de yıllık yüzde 51,6 arttığını gösterdi. Çin'de "altın hafta" olarak bilinen Ulusal Gün tatilinde, insanlar seyahat edip aile üyeleriyle yeniden biraraya geldikleri için bu dönemde alışverişler genelde zirve yapıyor.

Çin'de ÜFE Mart ayında yüzde 2,8 düştü Çin'de ÜFE Mart ayında yüzde 2,8 düştü

Editör: İRFAN KARSLI