Beyaz Saray Kovid-19'la Mücadele Kıdemli Danışmanı Andy Slavitt, ABD Başkanı Joe Biden'ın 4 Temmuz'a kadar ABD'deki yetişkinlerin yüzde 70'ini aşılama hedefi kapsamında, arkadaş bulma uygulamaları olan Tinder, Plenty of Fish, OkCupid, BLK, Hinge, Match, Chispa, Bumble ve Badoo'nun kullanıcılarını aşı yaptırmaya teşvik edecek yeni özellikler getireceğini bildirdi.

ABD'de toplamda 50 milyonu aşkın kişiye hizmet veren bu uygulamalar, üyelerinden pandemiye karşı aşı olup olmadıklarını paylaşmalarını isteyecek ve kullanıcılarının profillerinde aşı olduklarına ya da aşı olmayı planladıklarına ilişkin rozetler yayınlamaya başlayacak. Diğer özellikler arasında aşılanmış kişiler için "destek" "süper beğen" ve "süper kaydırma" gibi ücretli içeriklere erişim ve kullanıcıların özel olarak aşı olmuş ya da aşı olmayı planlayan kişileri arayabilmelerine imkan veren arama filtreleri yer alıyor.

BM: Gazze'de çocuk felci aşısı kampanyasının ilk aşamasında 187.000 çocuğa ulaşıldı BM: Gazze'de çocuk felci aşısı kampanyasının ilk aşamasında 187.000 çocuğa ulaşıldı

Ulusal yayın kuruluşu CNBC 'de yer alan bir haberde, aşılanma durumlarını gösteren üyelerinin, "eş bulma olasılığının yüzde 14 daha fazla olduğunu" belirten OkCupid, "Sonunda hepimizi daha fazla çekici hale getiren şeyi bulduk: aşı olmak" ifadelerini kullandı. Quinnipiac'ın Şubat ayında yaptığı bir ankete göre, ABD'deki yetişkinlerin yüzde 60'ından fazlası en az bir doz Kovid-19 aşısı olmuş durumda, ancak 18-34 yaş grubundaki yetişkinlerin yüzde 42'si aşı olmayı düşünmüyor. Science dergisinde yayımlanan bir araştırmada 20-49 yaşlarındaki genç yetişkinler, geçen yılki Kovid-19 yayılımının yüzde 70'inden sorumlu bulundu. Doktorlar ayrıca, daha tehlikeli varyantların yayılmasına bağlı ağır semptomlarla hastaneye yatan genç yetişkinlerin sayısında artış olduğunu bildiriyor.

Editör: İRFAN KARSLI