Türkiye Ticaret Bakanlığı'nın Nisan ayında yaptığı açıklamaya göre, Türkiye'deki e-ticaret satışları 2020 yılında yüzde 66 artışla 226,2 milyar TL'ye (24,5 milyar ABD doları) yükselirken, e-ticaret harcamalarının gayri safi yurtiçi hasılaya (GSYİH) oranı, bir önceki yıla göre yüzde 51,8 oranında artarak yüzde 4,1'e ulaştı.
Türkiye'de e-ticaret yapan şirket sayısının geçen yıl yüzde 275 artarak 256.861'e ulaştığını belirten bakanlık, sipariş sayısında da yüzde 68 oranında bir artış yaşandığını vurguladı. Resmi verilere göre, Türkiye'de e-ticaretin büyüme oranı, 2021 yılının ilk yarısında, 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 75,6 olarak gerçekleşti.
Türkiye, pandeminin zor dönemlerinde internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih eden Türk vatandaşlarının sayısını artıran ve kapanmalar da dahil olmak üzere bir dizi sert tedbir uygulamaları sonrasında, Temmuz ayı başlarında sağlık kısıtlamalarının çoğunu gevşetmişti. 70 yaşındaki emekli Sezai Aydın, Xinhua'ya yaptığı açıklamada, "Aylardır eşim ve ben virüs kapma korkusuyla dışarı çıkmıyoruz. Kıyafetten yemeğe, ilaçtan, mutfak gereçlerine kadar her şeyi internet üzerinden satın aldık" dedi.
Türkiye Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkanı Talha Özger ise "(Pandemi döneminde) e-ticarette kelimenin tam anlamıyla küresel bir patlamaya tanık olduk" diye konuştu. Özger, "Araştırmalar, önümüzdeki dönemde bu sektördeki büyümenin daha da artacağını gösteriyor" dedi.
Ancak Armatür, Valf, Musluk, Tesisat Ekipmanları ve Vana Sanayicileri Derneği Derneği Başkanı Gökhan Turhan, Xinhua'ya yaptığı açıklamada, Türkiye'de e-ticarette önemli bir artış olmasına karşın, bunun ABD, Çin veya Almanya'dakinin çok gerisinde olduğuna işaret etti. Turhan, hükümete, e-ticaretin gelişimi için daha fazla teşvik sunması, çevrimiçi ihracatı hızlandırması ve daha fazla platform oluşturması için çağrı yaptı.
Önde gelen şirketlerden katılımcıların, e-ticaretin geleceğini tartışacakları uluslararası e-ticaret forumunun 21 Ekim'de İstanbul'daki Türkiye Finans Merkezi'nde düzenlenmesi planlanıyor. Türkiye'de çeşitli önemli e-ticaret platformları bulunuyor. Bunlardan en büyüğü ise Trendyol. 2010 yılında kurulan Trendyol, yabancı yatırımcıların da desteğini alıyor. En büyük hissedarı olan Çinli e-ticaret devi Alibaba, sermaye artırımı için bu yılın başlarında şirkete 350 milyon ABD doları daha yatırım yaptı.