Şili Enerji ve Madencilik Bakanı Juan Carlos Jobet planın lansman etkinliğinde yaptığı konuşmada, "Bugün taksi şoförleri, başlangıç yatırımının yüksek olması, teknolojiye aşinalık ve şarj gibi nedenlerle elektrikli araçlara erişimde büyük zorluklarla karşı karşıya" dedi.
Program çerçevesinde, geleneksel taksilerden elektriklilere geçişi teşvik etmek için sübvansiyon verilecek, ev tipi elektrik şarj cihazları satış ve kurulum hizmetlerinin yanı sıra elektrikli araçlara bir yıllık satış sonrası hizmet sağlanacak. Bakanlığa göre, programın tek tedarikçisinin seçimi sürecine çeşitli elektrikli araç üreticileri davet edildi ve kazanan Çin'in BYD şirketi oldu.
Şirketten yapılan yazılı açıklamaya göre, program için önerilen elektrik araç, Şili pazarındaki mevcut en gelişmiş otonom elektrikli araç olan BYD e5. Aracın bataryası tam dolu olduğunda 400 km seyahat imkanı sağlıyor; şarj işlemi ise 1,5 ile 2 saat arasında yapılıyor. BYD e5 ayrıca frenleme ve yavaşlama sırasında batarya ömrünü uzatan rejeneratif fren teknolojisine sahip.
BYD Şili'nin yöneticisi Tamara Barrios, planın "şoförlere sürdürülebilir olduğu kadar araçların kullanım ve bakım yönünden büyük tasarruf sağladığını göstermesini" umduklarını söyledi. Enerji Bakanlığı verilerine göre, çevreyi kirleten pahalı ithal fosil yakıt kullanan ulaştırma sektörü, ülkede toplam enerji tüketiminin yüzde 36'sını oluşturuyor.