Açıklamada, 2015-2017 S sedan ve 2016-2017 X SUV modellerinden 115 bin aracın ön süspansiyon sistemlerinde sorun olabileceği belirtildi.
NHTSA açıklamasında, "Ön süspansiyondaki ön rotil, aks rulmanındaki bilyelerde sorun oluşturabilir, bu da lastik ile tekerlek astarı arasında temasa neden olabilir" denildi.
NHTSA konuyla ilgili 43 şikayet aldığını, bunlardan 32'sinin "düşük hızlı park manevraları" sırasında, 11'inin ise (dördü süratle) seyir halinde meydana geldiğini açıkladı. Sekiz ayrı şikayetin de aynı sorunla ilgili olabileceğini belirtti.
NHTSA'ya göre Tesla, 2017'da yaptığı bir servis bülteninde, bazı araçların "Tesla mukavemet spesifikasyonlarını karşılamayan ön rotillere sahip olduğunu, rotil arızası durumunda, sürücünün yine de aracın kontrolünü elinde tutabileceğini ancak lastiğin tekerlek kemeri astarına temas edebileceğini" söyledi.
Soruşturmanın başladığı hafta, elektrikli otomobil üreticisi Tesla,
araçların tavanlarının bazı kısımlarının fırlayabileceği ve gevşek cıvataların sürücünün yönlendirme kabiliyetini bozabileceği endişeleri üzerine 9.500'den fazla araç için geri çağırma yayınlamıştı.