Deneme sürüşünde, İsrail hükümetinin vagon tedariği ihalesini kazanan Çinli CRRC Changchun Demiryolu Araçları Şirketi tarafından geliştirilip imal edilen bir elektrikli tren kullanıldı. CRRC, söz konusu modeli Nisan 2019'da Çin'in kuzeydoğusundaki Changchun kentinde başarılı şekilde test etmiş ve ilk vagonlar aynı yılın Kasım ayında İsrail'e ulaşmıştı.

İsrail'de gerçekleştirilen test sürüşünde, Kasım 2022'de işletmeye açılması planlanan projedeki üç hattan ilki olan Kırmızı Hat kullanıldı. Birinci hat, Tel Aviv Metropolitan Alanı'nın en kalabalık bölgelerindeki beş kentten geçecek. Hattın uzunluğu 24 km ve bunun 11 kilometresi tünellerden oluşuyor.

Kenya teknolojinin benimsenmesini artırmak için Huawei'yle işbirliğini genişletecek Kenya teknolojinin benimsenmesini artırmak için Huawei'yle işbirliğini genişletecek

Kırmızı Hat'ta 24'ü yer üstünde ve 10'u yer altında olmak üzere toplam 34 istasyon bulunacak. Bu hat üzerindeki tünel, yol ve istasyonların yanı sıra elektrik ve iletişim sistemlerinin inşası; İsrail'in Solel Boneh ve Danya Cebus şirketleriyle birlikte Çin İnşaat Mühendisliği İnşaat Şirketi (CCECC) ve Çinli CRTG- EEB ortaklığı tarafından üstlenildi. İsrail Ulaştırma Bakanı Miri Regev, "Test sürüşü heyecan vericiydi; hafif raylı sistem bölge sakinleri için çok iyi bir haber. Yollarda saatlerce vakit harcamadan rahat ve huzurlu şekilde işe gitmek mümkün olacak" ifadelerini kullandı.

Editör: İRFAN KARSLI