SHANGHAİ, 19 Ocak (Xinhua) -- Tasarım merkezi, tam boyutlu kil model fabrikası gibi birinci sınıf tesislerle, Shanghai şehir merkezindeki tam işleve sahip tek otomotiv tasarım merkezi. Şirket, hem Çinli tüketicilerin taleplerini karşılayan hem de küresel trendlere öncülük eden gelecekteki ürünleri yaratmak için son teknolojiyi kullanacağını bildirdi.

Çin pazarına yönelik ürünlerin tasarımına ve geliştirilmesine odaklanan merkezde, tasarım trendi araştırması, iç ve dış modelleme tasarımı, dijital etkileşimli deneyim tasarımı ve tam boyutlu kil model üretimi gibi otomotiv tasarımının tüm süreçleri gerçekleştirilebiliyor. Tasarım merkezinde tasarımcılar, yüksek çözünürlüklü 8K LED geniş ekran ve en yeni sanal gerçeklik ekipmanlarına sahip kil modelleri incelerken, ilgili verileri üç boyutlu bir tarama cihazı aracılığıyla revize edip iletebiliyor.

Ford Çin'in Dış Tasarım Müdürü Chen Liang, "Ford'un sanal gerçeklikte gerçek zamanlı küresel inceleme sistemi aracılığıyla, Çin'deki tasarım ekipleri, diğer kıtalardaki meslektaşlarıyla istedikleri zaman çevrimiçi olarak etkin bir şekilde iletişim kurabiliyor ve tasarımları inceleyebiliyor" dedi. Geçen yıl Ford, Çin'de yaklaşık 625.000 araç satarak satışlarını yıllık yüzde 3,7 artırdı ve Lincoln markası ülkeye girişinden bu yana en iyi yıllık satışlarını kaydetti.

Çin dünyanın en büyük endüstriyel robot pazarı olmaya devam ediyor Çin dünyanın en büyük endüstriyel robot pazarı olmaya devam ediyor

Ford Motor Şirketi'nin Grup Başkan Yardımcısı ve Ford Çin'in Başkanı ve CEO'su Anning Chen'e göre, bu birinci sınıf tasarım merkezinin açılışı Ford Çin'in marka dönüşümünü sürdürmesi için en son itici güç oldu. Chen, "Ford'un ikonik klasik unsurları, tasarım aracılığıyla Çin inovasyon trendleriyle sorunsuz bir şekilde entegre edilebiliyor ve böylece şirket Çinli müşterilerle en kolay yoldan bağlantı kurabiliyor" dedi.

Çin'in otomobil satışları art arda 13 yıldır dünyada zirvede bulunuyor. Çin Otomobil Üreticileri Birliği tarafından yayınlanan verilere göre, 2021'de ülkede yıllık yüzde 3,8 artışla yaklaşık 26,3 milyon araç satıldı. Çin'de otomobil üretim üslerinden biri olan Shanghai, Ford, Tesla, Nissan ve General Motors gibi birçok uluslararası otomobil şirketinin şehirde tasarım merkezleri kurmasıyla yükselen bir küresel sanat ve moda merkezi haline geldi. Ford'un Çin'deki tasarım işgücü son iki yılda yaklaşık on kat arttı. Şirketin yaratıcı tasarım ekibinin dörtte üçünden fazlası halen 35 yaşın altındaki genç yerel tasarımcılardan oluşuyor.

Editör: İRFAN KARSLI