Gündem

DEİK ASYA-PASİFİK İŞ KONSEYLERİ KOORDİNATÖRÜ MURAT KOLBAŞI: “Türk kahvesini Çin’de tanıtmak için işbirliği yapıyoruz”

Kerem Köfteoğlu’nun Arzum OKKA’nın destekleriyle Youtube ve Yön Radyo’da sunduğu “Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” özel programına katılan Arzu...

Abone Ol

Kerem Köfteoğlu’nun Arzum OKKA’nın destekleriyle Youtube ve Yön Radyo’da sunduğu “Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” özel programına katılan Arzum Yönetim Kurulu Başkanı, aynı zamanda DEİK Asya-Pasifik İş Konseyleri Koordinatörü Murat Kolbaşı, Türk Kahvesini UNESCO’nun Dünya Kültürel Mirası listesine dahil ettirmenin ardından 5 Aralık’ın da Dünya Türk Kahvesi Günü olarak kutlanması için çabaladıklarını söyledi.

“Şanghay’da kahve pazarında ciddi bir rekabet var. Bu noktada Türk kahvesinin pazarda yer bulma şansı var mı? Sorusunu yanıtlayan Kolbaşı şöyle konuştu:  “Kamu ve özel sektör işbirliğiyle Türk kahvesini Çin’de tanıtacak ciddi adımlar atıyoruz. Özellikle Guanco Başkonsolosluğumuzdan ticari ataşemizin girişimleriyle Guangzhou Kahve Birliği ve Pu’er Kahve Endüstrisi Birliği yönetimiyle bir işbirliği anlaşmaları imzaladık. Buna göre, Türk kahvesini Çin’de tanıtıp ürün geliştirme gibi konularda ortak etkinlikler düzenleyeceğiz. Onlar makinelerimizi biz de onların kahvesini kullanacağız. Çinlilerin fal baktırma talebini de çok yoğun. Pandemiden sonra işbirliğimizi daha da genişleteceğiz. Dolayısıyla Türk kahvesi ve Türk markalarının Çin geneli ve Şanghay özelinde yer bulma şansı var. Kahve alanında imzalanan işbirliği anlaşmalarıyla da Türk kahvesinin pazarda hak ettiği yere geleceğine inanıyoruz.”

İnovatif girişimleri sayesinde Türk kahvesinin lüks restoran ve kahve zincirlerine girdiğini hatırlatan Kolbaşı bu konudaki görüşlerini şöyle özetledi: “İlk elektrikli cezve ve kahve makinesinin ardından, aynı anda 10 kahve pişirebilen Okka marka cihazımızı da pazara sunduk. Türkiye’den 15 marka Türk Kahvesi pişirme makinesi üretiyor. Kahve, çay, ayran gibi geleneksel ürünlerimizi teknolojiden de yararlanarak, ülkemizin çok zengin olan gastronomisiyle bütünleştirip dünya pazarlarına sunmalıyız. Türkiye’de yıllardır ağırlıklı olarak fason üretim yapıldı. Artık Ar-Ge, insan kaynakları, marka, tasarım ve lojistiğe önem veren şirketler dünya pazarlarında yer bulacak. Bunların yapılması halinde Türkiye’den de markaların çıkacağını göreceğiz.”

“İş modelleri Kuşak Yol’dan yararlanacak şekilde belirlenmeli”

DEİK Asya-Pasifik İş Konseyleri Koordinatörü şapkasıyla Made In China ile Kuşak-Yol hakkında da bilgiler veren Kolbaşı konuşmasını şöyle noktaladı: “Çin, Made in China ile odaklandığı 10 sektörde dünya lideri olmayı hedefliyor. Bunlar arasında bulunan malzeme konusuna özel bir dikkat çekmek istiyorum. Halen kullanılan malzemelerin büyük bir kısmının hammaddesini doğada kolay çözülmeyen petrol bazlı plastik ve benzeri maddelerden oluşturuyor. Doğa ve çevre konusunun önem kazandığı günümüzde buna dikkat etmek zorundayız. Çin farklı malzemelerle üretim yapabilmek için ciddi araştırmalar yapıyor. Türk firmalarının da bu konuya önem vermesi gerekiyor. Farklı malzemelere odaklanmalar çevreyi koruyacağı gibi, üretim maliyetlerini de düşürecektir. Öte yandan Kuşak ve Yol kapsamında, Çin'in Xi'an kentinden yılda bin 500 tren Almanya’nın liman kenti Duisburg’a ulaşıyor. İzmit Köseköy’den de yılda 52 tren seferi yapılacak. Tren seferleri mal teslim sürelerini çok kısaltıyor. Bu yüzden iş insanlarımız Kuşak-Yol’un farkına varıp, içlerine sindirsinler. Ticaret modellerini buna göre geliştirsinler.”