Bilim ve teknoloji

Çinli ağır iş makinaları üreticisi Sany 2020 satışlarının güçlü olduğunu açıkladı

Kazı makinaları sektörü araştırma şirketi Off-Highway Research'e göre, Sany'nin kazı makinası satışları 2020 yılında küresel pazarın yüzde 15'ine karşılık geliyor ve şirketi b...

Abone Ol

Kazı makinaları sektörü araştırma şirketi Off-Highway Research'e göre, Sany'nin kazı makinası satışları 2020 yılında küresel pazarın yüzde 15'ine karşılık geliyor ve şirketi bu alanda dünya birincisi yapıyor. Kazı makinalarına yönelik talep genelde madencilik ve altyapı geliştirme sektörlerinde kaydedilen büyümeden kaynaklandığı için kazı makinası satışları genel olarak bir ekonominin ne kadar canlı olduğunun önemli göstergelerinden birisi olarak kabul ediliyor. Sany'nin 2020 kazı makinası satışları, Çin'de ekonomik büyümenin lokomotif sektörünün Kovid-19 pandemisinin olumsuz etkilerine rağmen güçlü olmaya devam ettiğini gösteriyor.

Sany başkanı Xiang Wenbo, "Yurtiçi satışlar, Sany'nin toplam 2020 satışlarının yaklaşık yüzde 90'ına karşılık geliyor" diyerek Çin'de satışların güçlü olmasının nedenini, Çin'in geçtiğimiz yıl salgını etkin bir şekilde kontrol altına alarak ekonomik toparlanmayı başlatabilmesine bağlıyor.

Çin'in iç bölgelerinde bulunan Hunan eyaletinin Changsha kentindeki Sany Ağır Sanayi Limited Şirketi'ne ait bir fabrikada, robotun çalışmasını kontrol eden bir işçi görülüyor, 20 Şubat 2020. (Fotoğraf: Chen Zeguo/Xinhua)

Sany Pazartesi günü, 1,9 metreküp hacminde bir kepçeye ve elektronik olarak kumanda edilen bir hidrolik sisteme sahip yeni nesil bir akıllı kazı makinası olan SY375IDS'yi kamuoyuna tanıttı. 5G uzaktan kontrollü teknolojisi ile güçlendirilmiş bu ürün, tehlikeli ve karmaşık şartlar altında insansız olarak çalışabiliyor.

2020 yılında Sany'nin yurtdışı satışları da yıllık 10.000 adedi geçerek önceki yıla göre yüzde 30'dan fazla artış gösterdi. Sany'nin kazı makinalarının Kuzey Amerika, Avrupa ve Hindistan gibi büyük pazarlardaki payında ciddi artışlar olurken Güneydoğu Asya pazarında da parlak bölgeler dikkat çekti. Xiang, "2025 yılı civarına kadar yurtdışı satışlarımızın 10 milyar ABD doları hedefine erişmesini umuyoruz" dedi.