GUANGZHOU, 16 Aralık (Xinhua) 2021 Çin Oyun Sektörü Raporu, Çin'in güneyindeki Guangzhou kentinde düzenlenen Çin oyun endüstrisinin yıllık toplantısında, Çin Ses-Görüntü ve Dijital Yayıncılık Birliği'nin Oyun Yayıncılık Komitesi tarafından yayınlandı. Rapora göre, Çin'de 2020 yılında oyuncu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,22 artarak 666 milyona ulaşırken, bu rakam giderek daha fazla doyum noktasına yaklaştı.
Çin'deki e-spor oyunları pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,65 büyüyerek 140,2 milyar yuan satış geliri elde etti. Çin Ses-Görüntü ve Dijital Yayıncılık Birliği Başkanı Sun Shoushan yaptığı açıklamada, e-sporun, oyun pazarında şimdiden önemli bir yeni iş modeline dönüştüğünü ifade ederek, birliğin yerel yönetimleri, e-spor sektörünü destekleyecek politikalar üretmeye teşvik ettiğini belirtti. Yerli oyun pazarının zayıf performansına rağmen Çin'in kendi geliştirdiği oyunları, bu yıl yurtdışı pazarlarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,6 artışla 114,6 milyar yuan gerçek satış geliri elde etti.