Lokomotif, 24,5 saat boyunca 700 kilovat sürekli güç ile saatte 80 kilometre hızda çalışacak şekilde tasarlandı; düz bir yolda maksimum çekiş yükü 5 bin tonu aşıyor.
Çin Bilimler Akademisi'nde akademisyen olan Zhai Wanming, "Lokomotif bir hidrojen yakıt hücresi sistemi ve yüksek güçlü bir lityum pil kombinasyonu kullanıyor" dedi. Zhai, geleneksel yakıtlı ve elektrikli lokomotiflerle karşılaştırıldığında, hidrojen yakıtlı hibrit lokomotiflerin sadece daha güvenli ve daha çevre dostu olmakla kalmadığını, aynı zamanda daha sessiz, daha ucuz ve daha bakımı kolay olduklarını belirtti.
CRRC Datong Limited Şirketi'nin şef mühendisi olan Zhao Mingyuan ise ürünün performansının uluslararası pazarda rekabetçi olduğunu söyledi. Lokomotifin modüler tasarımı, müşterinin tünellerde ve madenlerde çalıştırma gibi çoklu uygulamalara yönelik taleplerini karşılamak için farklı güç seviyelerini ve güç modlarını kullanma esnekliği sağlıyor. Zhao, bir dizi Avrupalı müşterinin lokomotifi satın almakla ilgilendiğini söyledi.
Polonya Enstitüsü CEO'su Izabela Lochowska, CRRC Datong Limited Şirketi'ne hidrojen yakıt hücreli hibrit lokomotifin piyasaya sürülmesinden ötürü tebriklerini ilettiği telekonferans konuşmasında "Bu lokomotif çevre koruma ve iklim anlaşmaları alanındaki geleceğimiz ve önümüzdeki yıllardaki norm olacak" dedi.
1954'te kurulan CRRC Datong Limited Şirketi esas olarak demiryolu taşımacılığı için lokomotiflerin ve vagonların araştırılması, üretimi ve bakımına odaklanan CRRC'nin temel bir yan kuruluşu.