Çin'de Perşembe günü yayınlanan endüstri raporuna göre, 2020'de ülkede oyun endüstrisinin yıllık geliri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,7 artışla 278,69 milyar yuan'a (yaklaşık 42,64 milyar ABD doları) ulaştı.
Rapor, Çin'in güneyindeki Guangzhou kentinde oyun endüstrisinin yıllık toplantısında yayınlandı. Rapora göre, Çin'deki oyun kullanıcı sayısı 2020'de yıllık yüzde 3,7 artışla 670 milyona yükseldi.
Denizaşırı pazarların, Çinli oyun geliştiricileri için giderek daha önemli hale geldiğine işaret eden rapora göre, 2020'de Çin'in oyun endüstrisinin denizaşırı pazarlardan elde ettiği gelir, geçen yılın aynı dönemine göre yıllık yüzde 33,3 artışla yaklaşık 101 milyar yuan'a ulaştı.
ABD, Japonya ve Kore Cumhuriyeti'nden (Güney Kore) elde edilen gelir, denizaşırı pazarlardan elde edilen toplam gelirin yaklaşık yüzde 60'ını oluşturuyor. Rapor ayrıca, Çin'de e-spor (elektronik spor) oyun pazarı gelirinin, geçen yılın aynı dönemine göre bu yıl yüzde 44,2 artışla 136,56 milyar yuan'a yükseldiğini belirtti. Çin'deki e-spor oyunlarını oynayanların sayısıysa 490 milyona ulaştı.