BEİJİNG, 25 Haziran (Xinhua) -- Çin Ticaret Bakanlığı, ülkenin iş sektörlerindeki dijitalleşme seviyesinin bu yıl da iyileşmeye devam ettiğini belirtti. Bakanlığın Salı günü yaptığı açıklamaya göre, 2024'ün başından bu yana Çin'in yürüttüğü e-ticaret faaliyetleri, tüketimdeki toparlanmanın teşvik edilmesi ve uluslararası ekonomik ve ticari işbirliğinin genişletilmesinde olumlu rol oynadı.

Çin ve Brezilya 2026 yılını Çin-Brezilya Kültür Yılı ilan etti Çin ve Brezilya 2026 yılını Çin-Brezilya Kültür Yılı ilan etti

Yılın ilk beş ayında çevrimiçi perakende satışların 5,77 trilyon yuana (yaklaşık 810,11 milyar ABD doları) ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 12,4 artış kaydettiğini belirten bakanlık, çevrimiçi e-ticaret platformlarındaki "618" alışveriş festivali gibi promosyon faaliyetlerinin perakende satışlardaki büyümeye güç verdiğini vurguladı.

Açıklamada ayrıca Çin'in Sırbistan ve Bahreyn ile e-ticaret işbirliği alanında yeni mutabakat zaptları imzalayarak, İpek Yolu E-ticaret ortağı ülkelerin sayısını 32'ye yükselttiği belirtildi. Bakanlığa göre 2024'ün ilk çeyreğinde sınır ötesi e-ticaretin toplam ihracat platformları içindeki oranı yüzde 7,8'e yükseldi. Sınır ötesi e-ticaret faaliyetleri ise yılın ilk üç ayında ihracat artışına 1 yüzde puanı aşkın katkıda bulundu.

Editör: Şeymanur Erbay