Araştırmaya göre, Alman otomobil üreticilerinin gelirleri sadece yüzde 10, birim satışları yüzde 14, kazançları ise yüzde 26 oranında düştü. Alman firmalara kıyasla pandemiden kötü etkilenen ülkelere örnek olarak, Fransız otomobil üreticilerinin karları yüzde 84 oranında düştü.
Ernst & Young'da otomotiv alanında kıdemli danışman ortağı olan Peter Fuss, "Güçlü bir Çin ortaklığı olan şirketler, Çin satış pazarındaki nispeten istikrarlı gelişmeden yararlandı. Buna karşın, daha çok Avrupa'da faaliyet gösteren şirketler bazı durumlarda büyük zarara uğradı" dedi.
Araştırmada, Çin satış pazarının, üç Alman otomotiv grubu için de "geçen yıl önem kazanmaya" devam ettiği belirtildi. Volkswagen, BMW ve Daimler'in 2020 yılında sattığı yeni arabaların yüzde 39,4'ü Çinli bir müşteri tarafından satın alındı. Araştırmaya dahil olan 17 uluslararası otomobil şirketi, geçen yıl Çin'de binek araba satışlarında sadece yüzde 4'lük düşüş kaydetti. Araştırmaya göre, aynı zamanda ABD'deki satışlar da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 azalırken, Avrupa'daki satışlar ise yüzde 25 oranında geriledi.
Fuss, "Çin satış pazarının geçen yıl küresel bazda, özellikle de Alman otomotiv sektörü için önemli bir işlevi vardı" dedi. Fuss, "Çin'de yapılan satışlar, sektörün bütün olarak istikrara kavuşmasına yardımcı olurken, ABD ve özellikle Avrupa'daki satışlarda ise büyük kayıplar oldu" diye konuştu.