Avustralya Enstitüsü adlı düşünce kuruluşunun iklim ve enerji direktörü Richie Merzian, 2019'da yayınlanması beklenen ancak henüz yayınlanmayan "Geleceğin Yakıtları Stratejisinin" elektrikli araç satın almayı teşvik etmediğini söyledi.

Avustralya Yayın Kurumu (ABC), Salı günü yayınlanan haberinde, 2020'nin sonundan önce yayınlanacak olan stratejinin elektrikli araçlara geçiş yapan sürücülere mali yardımı ön görmediği veya elektrikli araç satış hedefi belirlemediğini bildirdi.

Merzian, "İnsanları elektrikli araçlara bindirmek için daha ciddi teşviklere ihtiyacımız var." dedi.

"Söz konusu teşvikler, etiket fiyatından binlerce doların düşmesini sağlayacak doğrudan finansman sağlama olabilir."

"Ya da lüks otomobil vergisi gibi bazı ithalat vergileri düşürülebilir. Böylece elektrikli araçların lüks araç vergisine tabi tutulup ek maliyetle karşılaşması önlenebilir."

Elektrikli araçlar, 2019 federal seçimlerine gidilirken tartışma konularından biriydi.

O dönem Bill Shorten'ın lideri olduğu ana muhalefetteki İşçi Partisi, 2030 yılına kadar satılan araçların yüzde 50'sinin elektrikli olmasını da içeren iddialı bir elektrikli araç politikası vaat ederken, Başbakan Scott Morrison muhalefetin önerdiği hedefi "haftasonlarını yoketmek" olarak niteledi.

İşçi Partisi'nin iklim ve enerji sözcüsü Mark Butler, yakıt verimliliği standartlarının stratejide yer almamasından kaygı duyduğunu söyledi.

"Gelişmiş dünyadaki en verimsiz otomobil ve hafif kamyon filosunu kullanıyoruz. Ama bu stratejide filoyu temizlememize yardımcı olacak hiçbir şey yok."

Çin'de artık ulusal düzeyde 85 turistik tesis var Çin'de artık ulusal düzeyde 85 turistik tesis var
Editör: İRFAN KARSLI