Araştırmaya göre, 2021 yılının ilk çeyreğinde Volkswagen, BMW ve Daimler tarafından Çin'de gerçekleştirilen binek araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 66 oranında arttı. Aynı dönemde ABD'deki satışlar yalnızca yüzde 21 oranında artış gösterirken, Batı Avrupa'daki satışlar ise yüzde bir düşüş kaydetti.
Araştırmada, Çin pazarının yılın ilk çeyreğinde üç büyük Alman otomobil üreticisi için de "önem kazanmaya devam ettiği" belirtildi. Volkswagen, BMW ve Daimler marka on yeni otomobilden dördü, Çinli bir müşteriye satıldı. Ernst & Young'da ileri imalat ve mobilite alanında kıdemli danışman ortağı olan Peter Fuss, "Çin'deki ekonomik canlılık devam ediyor" derken, Çin pazarının "Avrupa'da çok az büyümenin mümkün göründüğü bu dönemde küresel otomotiv endüstrisi için giderek daha da önemli hale geldiğini" ifade etti.
Fuss, yeni teknoloji ve iş modellerinin piyasaya sunulması ve yeni tedarikçilerin ortaya çıkmasına ilişkin önemli bir rol oynayacak olan Çin'in, otomobil şirketlerinin "bu önemli pazarda güçlü varlığa sahip olmalarını" daha önemli hale getireceğini belirtti.
Araştırma kapsamında gözlenen 16 uluslararası otomobil şirketinin faaliyet karı yılın ilk çeyreğinde bir önceki yıla kıyasla dört kattan fazla artış gösterdi. Binek araç satışları yüzde 15 artarak 16,9 milyon araca ulaşsa da, 2019 yılının ilk çeyreğindeki rakamların yüzde 9'un altında kaldı.