Bilim ve teknoloji

Almanya bilgisayar oyunu sektörünü desteklemek için ulusal strateji belirledi

Almanya Federal Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı (BMVI) Çarşamba günü, Almanya'nın bilgisayar oyunu sektörünün gelişimini desteklemek için yeni bir ulusal strateji tasla...

Abone Ol

Almanya Federal Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı (BMVI) Çarşamba günü, Almanya'nın bilgisayar oyunu sektörünün gelişimini desteklemek için yeni bir ulusal strateji taslağı hazırladığını söyledi. 2020'den başlayarak 2023 sonuna kadar geçerli olacak strateji, 250 milyon euro (297 milyon ABD doları) tutarında bir fonlama programının yanı sıra Almanya'nın oyun sektörünü güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir federal politikanın başlangıç esaslarını içeriyor.

Almanya Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanı Andreas Scheuer yaptığı açıklamada, "Sektörle yakın işbirliği içerisinde Almanya'yı bir oyun lokasyonu olarak analiz ettik ve finansal desteğin çok ötesine giden bir federal politika oluşturulması için ilgili eylem alanlarını belirledik" dedi. Almanya'da bilgisayar ve mobil oyunu sektörü, geçtiğimiz yıl itibarıyla çekirdek alanında yaklaşık 10.000 vasıflı çalışanı istihdam eden zaten önemli bir ekonomik sektör olsa da yeni strateji, Almanya'nın bilgisayar oyunu üreticisi olarak konumunu güçlendirmek için daha fazla yabancı uzmanı ülkeye çekme amacını güdüyor.

BMVI, Almanya'nın, Köln kentinin ev sahipliği yaptığı dünyanın önde gelen bilgisayar ve video oyunları sektör fuarı olan Gamescom gibi başarılı amiral gemilerinden faydalanarak "kendisini lider pazar haline getirmesi" gerektiğine işaret etti. Scheuer, araştırma ve ekonomi arasındaki işbirliğini artırmak suretiyle daha fazla inovasyon çağrısı yaptı. Almanya'da 100.000 kopyanın üzerinde satan 37 oyundan sadece biri Almanya'da geliştirildi. Buna göre, Almanya'da bilgisayar ve mobil oyun sektöründe yaratılan toplam gelirin sadece yüzde beşi yerel şirketlere gitti.