Bilim ve teknoloji

Alman Otomobilciler Birliği: Avrupa binek otomobil pazarı 2020'de dörtte bir oranında daraldı

Açıklamada, Avrupa'nın Çin, Kuzey Amerika ve Avrupa'dan oluşan dünyanın üç büyük satış bölgesi arasında en büyük düşüşü kaydettiği ifade edildi. Alman Otomobilciler Birliği, K...

Abone Ol

Açıklamada, Avrupa'nın Çin, Kuzey Amerika ve Avrupa'dan oluşan dünyanın üç büyük satış bölgesi arasında en büyük düşüşü kaydettiği ifade edildi. Alman Otomobilciler Birliği, Kovid-19 krizinin "2020 yılında uluslararası piyasalar üzerinde büyük bir etkisi" olduğunu belirtti. Araç satışları, dünyanın hemen hemen tüm ülkelerinde azalırken, bazı ülkelerde düşüş şiddetliydi.

Amerika Birleşik Devletleri'nde 2020 yılında, otomobil ve hafif kamyonlar da dahil olmak üzere hafif araç pazarında yüzde 15'lik bir daralma yaşandı ve 14,5 milyonun biraz altında araç satıldı. Alman Otomobilciler Birliği'ne göre, ABD pazarı 2012'den beri ilk defa 15 milyon sınırını geçemedi.

Çin, Kovid-19 pandemisi ve otomotiv satışları üzerindeki ciddi sonuçlarından büyük ölçüde yara almadan çıktı. Alman Otomobilciler Birliği, Çin'deki "hızlı iyileşme sayesinde", satışların bir önceki yıla göre sadece yüzde 6'lık bir düşüş yaşayarak 19.8 milyon adete gerilediğini kaydetti.

Alman otomobil üreticisi BMW, geçen hafta Çin'deki satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 7,4 oranında arttığını açıklamıştı. BMW böylece, geçen yıl teslim edilen 777 bin 379 adet BMW ve MINI marka araçla, "1994'te pazara girmesinden bu yana Çin'deki en iyi yıllık satış oranını" elde etmiş oldu. Volkswagen grubunun bir parçası olan Audi de 2020 yılı satış sonuçlarını geçen hafta yayımladı. Çin'de geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 5,4 artışla toplam 727 bin 358 araç satışı gerçekleştiren şirket böylece Çin'deki satışlarında "yeni rekorlara" ulaştı.

Alman Otomobilciler Birliği, genel anlamda küresel binek otomobil pazarının 2021 yılında yavaş yavaş iyileşmesini bekliyor. Ancak Alman Otomobilciler Birliği'ne göre, satışlarda 2020 yılında yaşanan düşüş "tam anlamıyla telafi edilemeyecek". Birlik, geçen baharda yaşanan Kovid-19 kısıtlamaları nedeniyle gelecek aylarda büyümenin yüksek seviyelerde olması beklentisine girilmemesi gerektiğini belirterek, Çin dışındaki diğer iki ana pazarda araç satışlarının kriz öncesi seviyelerine ancak yavaş yavaş geleceğini ifade etti.