San Diego Eyalet Üniversitesi Televizyon ve Film Sektöründeki Kadın Çalışmaları Merkezi'nin "Selüloit Tavan: 2020'nin En Yüksek Hasılatlı ABD Filmlerinde Kadınların Kamera Arkası İstihdamı" başlıklı son araştırmasına göre, 2020'de en çok hasılat yapan 100 filmin yönetmenlerinin yüzde 16'sını kadınlar oluşturdu. Kadın yönetmenlerin oranı 2019'da yüzde 12, 2018 ise yüzde 4 idi.
Araştırma, en çok hasılat getiren 250 filmin yönetmenlerinin de yüzde 18'inin kadın olduğunu, 2019'da bu oranın yüzde 13, 2018'de ise yüzde 8 olduğunu gösterdi. Merkezin yıllık raporuna göre, kamera arkasında kilit önemde görevler alan kadınların genel oranı nispeten sabit kalırken, yurtiçi gişe hasılatında ilk 100 ve ilk 250'ye giren filmlerdeki kadınların temsilinde kademeli artış oldu. 2020'de en çok hasılat yapan 100 filmde çalışan tüm yönetmen, senarist, yapımcı, baş yapımcı, editör ve görüntü yönetmenlerinin yüzde 21'ini kadınlar oluşturdu. Bu oran 2019'da yüzde 20 seviyesindeydi. En yüksek gişe hasılatı yapan ilk 250 filmde bu görevleri alan kadınların oranı da az bir yükseliş göstererek, 2019'da yüzde 21 iken 2020'de yüzde 23 oldu.
Çalışma ayrıca, 2020'de en çok hasılat yapan 250 filmde görev alan senaristlerin yüzde 17'sini, baş yapımcıların yüzde 21'ini, yapımcıların yüzde 30'unu, editörlerin yüzde 22'sini, bestecilerin yüzde 5'ini ve görüntü yönetmenlerinin yüzde 6'sını kadınların oluşturduğunu ortaya koydu.
San Diego Eyalet Üniversitesi Televizyon ve Film Sektöründeki Kadın Çalışmaları Merkezi araştırmacıları, en çok hasılat yapan ABD filmlerindeki kadın istihdamını son 23 yıldır takip ediyor.