Dünya

WhatsApp, Hindistan'da ödeme hizmeti başlattı!

WhatsApp, blog hesabında yaptığı açıklamada, "Bu güvenli ödeme deneyimi, para gönderme işlemini mesaj göndermek kadar kolay hale getiriyor. İnsanlar, elden nakit vermek veya b...

Abone Ol

WhatsApp, blog hesabında yaptığı açıklamada, "Bu güvenli ödeme deneyimi, para gönderme işlemini mesaj göndermek kadar kolay hale getiriyor. İnsanlar, elden nakit vermek veya bir bankaya gitmek zorunda kalmadan bir aile üyesine güvenli bir şekilde para gönderebilir ya da aldıkları ürünlerin maliyetini uzaktan paylaşabilirler" ifadelerini kullandı.

Hindistan Ulusal Ödemeler Kurumu (NPIC), Çarşamba günü WhatsApp mesajlaşma hizmetinin Birleşik Ödeme Arayüzü (UPI) üzerinden kademeli olarak faaliyete geçmesine onay verdi.

WhatsApp açıklamasında "Hindistan'da, finansal erişimin genişlemesine katkıda bulunacak olan dijital ödemeleri kolaylaştırma ve kullanıma sokma kampanyasına katılmaktan heyecan duyuyoruz" dedi.

Faceboook'un sahibi olduğu WhatsApp, 400 milyondan fazla kullanıcısının bulunduğu Hindistan'ı en büyük pazarı olarak görüyor. Şirket, son iki yıldır kısıtlı bir kullanıcı kitlesine uçtan uca ödeme hizmeti sunuyor ve dijital ödeme hizmetini genişletmek için düzenleyici kuruluşlardan onay gelmesini bekliyordu.

WhatsApp, ödeme hizmeti için ICICI Bank, HDFC Bank, Axis Bank, the State Bank of India, ve Jio Payments Bank olmak üzere beş Hindistan bankasıyla işbirliği yaptığını söyledi.

Konu hakkında bir video açıklaması yapan Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, "Ödeme hizmeti şu an itibariyle WhatsApp'ın, Hindistan'da konuşulan 10 yerel dil versiyonunda kullanılabilir durumda" dedi.