STOCKHOLM, 6 Ocak (Xinhua) Volvo Cars'tan Çarşamba günü yapılan açıklamada, firmanın sürekli tedarik kısıtları ile karşılaşmasına rağmen 2021 yılında dünya genelindeki satışlarının yüzde 5,6 arttığı kaydedildi. Geçen yıl, şirket dünya çapında 698 bin 693 araç sattı. Amerika Birleşik Devletleri'nde, 2020'ye göre yüzde 10,9 artışla 122 bin 173 adet otomobil satıldı. İlgili veriler Çin'de 171 bin 676 otomobil (yüzde 3 artış) ve Avrupa'da 293 bin 471 otomobil (yüzde 1,8 artış) satıldığını gösterdi. Dünya genelinde XC60, Volvo'nun en çok satan modeli olmaya devam ederken onu XC40 ve XC90 izledi. Volvo Cars, gelişmiş sadece elektrikli ve plug-in hibrit otomobillerden oluşan Recharge serisinin satışlarının da 2021'de geçen yıla göre yüzde 63,9 oranında önemli ölçüde arttığını belirtti. Recharge modeli, 2021'de şirketin toplam satış hacminin yüzde 27'sini oluşturdu.
Açıklamada, şirketin çevrimiçi satışlarının daha fazla pazarda, daha geniş bir teklifle birlikte artan müşteri talebinin etkisiyle 2021 yılında 2020'ye kıyasla yüzde 316 arttığı belirtildi. Şirket, ürünlerine yönelik güçlü talebe rağmen 2021 yılının Aralık ayındaki satışların 2020'nin aynı ayına göre yüzde 18,1 düştüğünü kaydetti. Şirket bu durumu kalıcı komponent ve parça kıtlığının üretimi ve dolayısıyla müşterilere teslimatları etkilemesiyle açıkladı. 2010'da Çinli otomobil üreticisi Geely tarafından satın alınan Volvo Cars, 2020 yılının Aralık ayı itibarıyla dünya genelinde yaklaşık 40 bin tam zamanlı çalışana sahip. Merkezi İsveç'in Göteborg şehrinde bulunan Volvo Cars'ın Göteborg, Gent (Belçika), Güney Carolina (ABD), Chengdu ve Daqing'de (Çin) üretim tesisleri var.