Çin

Volkswagen Grubu Çin CEO'su, yeni bireysel mobilite çağını şekillendirmek için işbirliği arayışında

Abone Ol

BEİJİNG, 4 Nisan (Xinhua) -- Volkswagen Grubu Çin Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Ralf Brandstatter, "Çin bizim ikinci evimiz haline geldi. 'Çin'de Çin için' stratejisini benimseyen Volkswagen, kaliteli yeni üretici güçler geliştirmek ve Çin'in kalkınmasına katkıda bulunmak amacına derinden bağlı" dedi. Xinhua ile söyleşi yapan Brandstatter, Çin'in yeni enerjili araç endüstrisinin küresel pazara liderlik ettiğini, ayrıca teknolojik inovasyona ve bu alanda kaydettiği ilerlemeye güçlü şekilde odaklanması sayesinde kaliteli yeni üretici güçlere örnekler sunduğunu belirtti.

Volkswagen Grubu, Çin pazarının inovasyon gücünden ve dinamik büyümesinden daha iyi yararlanmak amacıyla ülkenin doğusundaki Anhui eyaletinin Hefei kentinde son teknolojiyle donatılmış bir geliştirme, inovasyon ve tedarik merkezi kuruyor. Hefei'deki Volkswagen Çin Teknoloji Şirketi, Volkswagen Grubu'nun Almanya dışındaki en büyük geliştirme merkezi olma özelliğini taşıyor. Ocak ayından bu yana tamamen faaliyette olan şirket, yeni ürün ve teknoloji geliştirme süresini yaklaşık yüzde 30 oranında kısaltacak.

Brandstatter, "Otomotiv sektöründeki dönüşüm ve inovasyon dinamiği, başka hiçbir ülkede Çin'deki kadar belirgin değil" dedi. Çin'in yeni enerjili araç alanında hem üretim hem de satış hacmi 2023 yılında 9'ar milyon adedi aşarak, üst üste dokuzuncu yılda da ülkenin sektördeki küresel lider konumunu güvence altına aldı. Brandstatter, Çin'de yeni enerjili araçların pazar payının 2025 yılına kadar yüzde 50'yi aşacağını öngörüyor. 2030 yılına kadar toplam otomotiv pazarının 28 ila 30 milyon araca ulaşması, yeni enerjili araçların ise bu rakamın yaklaşık yüzde 74'ünü oluşturması, ayrıca yeni enerjili araçların yüzde 55'inden fazlasının tamamen elektrikli olması bekleniyor.

Yetkili, "'Çin'de Çin için' stratejimizle, kendimizi Çin'in endüstriyel ekosistemine tam anlamıyla entegre ediyoruz. Bu sayede ürünlerimizi Çinli müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere daha da hızlı şekilde özelleştirebiliyoruz. Hedefimiz, Çin'deki bir numaralı uluslararası orijinal ekipman üreticisi olmayı sürdürmek ve akıllı bağlantılı araç çağında lider olmak" dedi. Volkswagen Grubu Çin, 2023 yılında tamamen elektrikli araç satışlarında güçlü büyüme kaydederken, toplam teslimatlar bir önceki yıla göre yüzde 23 artarak 190.000 adedi aştı. Geleceğe dönük olarak, Volkswagen Grubu üç yıl içinde Çin'de 40'ı aşkın yeni modeli piyasaya sürecek. Bu modellerin en az yarısı ise yeni enerjili araçlardan oluşacak.