Yaşam

Uzaktan çalışanlar için kırmızı alarm: Yüzde 62’si yanlış iletişim mağduru

Uzaktan çalışma pek çok çalışanın konfor alanını koruduğu ve iş esnekliği sağladığı bir model. Fakat bazı zor yanları olduğu da su götürmez bir gerçek.

Abone Ol

Keza uzaktan kurulan iletişimler çeşitli kazalara daima açık. Loom tarafından yayınlanan araştırma Slack gibi dijital iletişim araçlarında yaşanan bu kazaların çalışanların cezalandırılması ve hatta işini kaybetmesine kadar çeşitli olumsuz sonuçlar doğurduğuna işaret ediyor.

Loom tarafından yayımlanan ve Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık’ta 3.019 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, iletişimsizlik korkusunun uzaktan çalışma verimliliğini azalttığını ve çalışan ruh sağlığını etkilediğini gözler önüne seriyor.

Araştırmanın öne çıkan verilerine göre, Slack gibi dijital iletişim araçları, büyük ölçüde değişen bir çalışma ortamında üretkenliğin korunmasına yardımcı olsa da, çalışanların yüzde 62’si zihinsel sağlıklarının olumsuz etkilendiğini söylüyor. Bu zihinsel sağlık sorunlarının, yalnızca metin tabanlı mesajlara güvenildiğinde kaçınılmaz olan yanlış iletişim nedeniyle ortaya çıktığını belirtmekte fayda var.

Bu bağlamda çalışanların yüzde 91’i bir şekilde mesajlarının yanlış anlaşıldığını belirtirken, bunu söyleyen çalışanların yüzde 20’si bu nedenle cezalandırıldığını, hatta bazıları işini kaybettiğini belirtiyor. Hal böyle olunca çoğu çalışan, gönderdikleri e-postaları ve diğer iletişim biçimlerini düşünmeye daha fazla zaman ayırdığını ve bu nedenle iş verimliliğinin azaldığını ifade ediyor.

(Marketing Türkiye)