Araştırmalar, Çin'deki ünlü Terracotta Savaşçılarının büyük olasılıkla seri üretilmiş çeşitli modüllerin bir araya getirilmesinden ziyade zanaatkâr grupları tarafından teker teker üretildiğini ortaya koydu.

Meksika'da Ölüler Günü etkinlikleri renkli görüntülere sahne oldu Meksika'da Ölüler Günü etkinlikleri renkli görüntülere sahne oldu

Archaeometry dergisinde yayımlanan araştırma, İmparator Qinshihuang Mezarlığı Müzesi ve University College London'dan uzmanlar tarafından ortaklaşa yürütüldü. Araştırma, Çin'in kuzeybatısındaki Shaanxi eyaletinin merkezi Xi'an'da ortaya çıkarılan ikonik kültürel hazinenin üretim şekli hakkında uzun süredir sorulan bir soruya da yeni bir ışık tuttu

Çin'in kuzeybatısındaki Shaanxi eyaletinin merkezi Xi'an'da yer alan İmparator Qinshihuang Mezarlığı Müzesi'nde sergilenen bir Terracotta Savaşçısı, 5 Aralık 2019. (Fotoğraf: Li Yibo/Xihua)

Önceki çalışmalar, Terracotta Savaşçılarının yapımında modüler bir üretim sistemi kullanıldığını öne sürüyordu. Buna göre Terracotta Savaşçıları, muhtemelen çeşitli atölyelerde farklı hammaddeler ve/veya hamur hazırlama teknikleriyle önceden hazırlanan bileşenlerin monte edilmesiyle yapılıyordu.

Bununla birlikte, yeni araştırmanın bulguları, her bir terakota figürün bir atölye veya zanaatkâr grubu tarafından ayrı ayrı yaratıldığı fikriyle daha uyumlu.

Bilim insanları, noninvazif bir teknoloji olan X-ışını floresan spektroskopisini kullanarak, müzedeki restore edilmiş 28 heykelin kil hamurunun jeokimyasal bileşimini ölçtü, askerlerin kolları ve cüppeleri ile atların baş ve bacakları da dahil olmak üzere bileşen parçalarını analiz etti. Bilim insanları 28 heykelin 18'inde işaretler buldular. Bu işaretler arasında en yaygın olan ikisi, eski imparatorların veya ölümsüzlerin ikametgahını gösteren "Gong" ile Qin İmparatorluğu'nun başkenti anlamına gelen "Xianyang"dı.

Çin'in kuzeybatısındaki Shaanxi eyaletinin merkezi Xi'an'da yer alan İmparator Qinshihuang Mezarlığı Müzesi'ndeki Terracotta Savaşçıları, 5 Aralık 2019. (Fotoğraf: Li Yibo/Xihua)

Daha da önemlisi, "Gong" ve "Xianyang" diye işaretlenmiş figürler arasında bileşimsel bir ayrım buldular. Bu ayrım, Qin Hanedanlığı (M.Ö. 221 - M.Ö. 207) döneminde gerçekleştirilen büyük ölçekli bir bina projesi için seramik nesneler temin eden iki atölyenin ürünlerini temsil ediyor gibi görünüyor

Editör: İRFAN KARSLI