Dünya

Ünal Kuruyemiş, 4. Çin Uluslararası İthalat Fuarı'yla Çin'de işlerini genişletmeyi planlıyor

Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na (CIIE) ilk kez katılan Türkiye'nin önde gelen kuruyemiş şirketi Ünal Kuruyemiş, fuarın imkanlarından sonuna kadar yararlanmak istiyor. 5-10 K...

Abone Ol

Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na (CIIE) ilk kez katılan Türkiye'nin önde gelen kuruyemiş şirketi Ünal Kuruyemiş, fuarın imkanlarından sonuna kadar yararlanmak istiyor. 5-10 Kasım tarihlerinde Shanghai'da düzenlenen 4. CIIE'nin, bu Türk şirketine sağlıklı ürünlere giderek daha fazla ilgi gösteren bir pazarda satışlarını artırma ve faaliyetlerini genişletme imkanı sunması bekleniyor. Ünal Kuruyemiş'in ortağı olan Ömer Faruk Erbil, Xinhua'ya verdiği röportajda, "Böyle bir etkinlik düzenlediği için Çin'e minnettarız. Bu fuar, bu önemli pazarda faydalı ortaklıklarını geliştirmek isteyen bizim gibi şirketlere büyük bir fırsat sunuyor" diye konuştu. Başkent Ankara'ya uzak bir ilçe olan Kahramankazan'da bulunan şirketin fabrikasında konuşan Erbil, Çin halkının yediklerine son derece dikkat ettiğine olan inancını dile getirdi.

Ünal Kuruyemiş'in Ankara'nın Kahramankazan ilçesinde bulunan kuruyemiş deposu görülüyor, 8 Kasım 2021. (Fotoğraf: Mustafa Kaya/Xinhua)

Erbil, "Çin'e iki yıldır antep fıstığı, badem, kuru incir ve kuru kayısı gibi sağlıklı gıda maddeleri ihraç ediyoruz ve bu pazarda daha fazla büyümeyi istiyoruz. CIIE, bu açıdan mükemmel bir ortam sunuyor" diye konuştu. 1956 yılında 200'e yakın ürün yelpazesiyle kurulan şirketin, Ankara'da 50'den fazla mağazası bulunuyor. Şirket, ticari altyapısının izin vermesi halinde gelecekte tüm Çin'de "alışveriş merkezlerinde 100 ile 300 arasında mağaza ya da büfe" açmaya hazır. Erbil, "Çinli müşterilerin, bağışıklık sistemini güçlendiren ürünlerimize büyük ilgi gösterdiğini fark ettik" ifadelerini kullandı. Erbil, Çin'in pazarını yabancı ürünlere daha fazla açma yönündeki kararlılığı sayesinde CIIE'nin, Çin'i keşfetme ve Çin'de büyüme peşinde olan küresel işletmeler için önde gelen bir platform haline geldiği yorumunda bulundu.

Ankara'da bir kuruyemiş mağazası görülüyor, 8 Kasım 2021. (Fotoğraf: Mustafa Kaya/Xinhua)

Kovid-19'un yol açtığı zorluklara karşın Çin'de düzenlenen bu fuar tüm dünyadan katılımcıları kendine çekti. Bu yıl 127 ülke ve bölgeden yaklaşık 3.000 katılımcıyla CIIE, geçen yıla göre daha yüksek bir rakama ulaştı. Ünal Kuruyemiş'in Satış ve Satın Alma Müdürü Hasan Döner, Çinli tüketiciler çok şekerli ürünleri sevmediği için şirketin, onların damak zevkine hitap edecek alternatif ürünler sunmak için çalışmalar yaptığını söyledi. Döner, doktorların da tavsiye ettiği üzere kuru meyve ve kuruyemişlerin, antioksidan, vitamin ve mineral içeriği sayesinde sağlıklı beslenmenin önemli bir parçası haline geldiğini kaydetti. Döner, "Antep fıstığı başta olmak üzere Çinli tüketicilerden son derece olumlu yorumlar alıyoruz" diye konuştu.

Ankara'daki ofisinde yapılan röportaj sırasında Ünal Kuruyemiş'in ortağı Ömer Faruk Erbil konuşuyor, 8 Kasım 2021. (Fotoğraf: Mustafa Kaya/Xinhua)

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, Türkiye'nin üretim kapasitesinin ve ürünlerinin kalite ve çeşitliliğinin, Çin pazarında daha güçlü varlık göstermek için yeterli olduğu dile getirdi. Gülle, "Çin'in orta sınıfı büyüdüğü için orada kaliteli ürünlere olan talep artıyor. Bu fırsattan yararlanmalı ve bu önemli pazardaki payımızı artırmalıyız" diye ekledi. İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhsin Çakıcı ise, "Kuru meyve sektörü olarak 2020 yılında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21'lik artışla 28,5 milyon ABD doları değerinde ihracat yaptık ve Çin, ihracat listemizde 10. sırada yer alıyor" ifadelerini kullandı.