Çin

Türk medya uzmanı: "Black Myth: Wukong" Çin mitolojisinin temelini dünyaya anlatacak

Abone Ol

İSTANBUL, 29 Ağustos (Xinhua) -- Iconical Creative şirketinin sahibi, sosyal medya ve dijital içerik uzmanı Tunay Güzelad, Çinli "Black Myth: Wukong" video oyununun Çin mitolojisinin özünü kesinlikle dünyaya aktarabileceğini söyledi. Dünya genelinde geçen hafta resmi olarak lansmanı yapılan oyun, antik Çin masalı "Batıya Yolculuk"tan esinleniyor. Güzelad, ilk izlenimlerine göre, Black Myth: Wukong video oyununun son zamanlarda gördüğü en etkileyici oyunlardan bir tanesi olarak öne çıktığını belirtiyor. Sürükleyici bir deneyim yaratan inanılmaz bir oyun motoruna sahip olduğunu ifade eden Güzelad oyunun Çin mitolojisi dünyasının içindeymişsiniz gibi bir izlenim yarattığını da ekliyor. Sosyal medya uzmanı, oyuna dair izlenimlerini, "Çarpıcı grafikleri ve ilgi çekici aksiyonuyla oyunu oynamak inanılmaz keyifli. Buna ek olarak tamamen bir aksiyon ve rol yapma oyunu. Bir sürü dövüş yetenekleriyle bezenmiş karakter var karşımızda. Ve o karakterle beraber bir role giriyoruz. Oyunda seçilen karaktere giydirebilecek eşyalar yer alıyor. Ayrıca, üretilebilen eşyalar da bulunuyor.

Devamında oyunda canavarları, ilerlemeyi, hikayeyi sürdürdüğümüz sürece karşımıza çıkan ve yeteneklerimizi, dövüş şekillerini sürekli değiştirebilen yetenek puanları da yer alıyor. Çok iyi geliştirilmiş bir ilerleme süreci var oyunun içinde" şeklinde aktarıyor. Video oyununun Çin mitolojisinin özünü dünyaya aktarabileceğini ifade eden Güzelad, "Bence bu kesinlikle Çin mitolojisini dünyaya anlatabilecek, bizim bildiğimiz ya da Batı'nın, Avrupa'nın bildiği Maymun Kral'ın aslında Sun Wukong karakterinin bir uzantısı olduğunu ve aslında ne kadar büyük bir mitolojik varlık olduğunu dünyaya anlatabilmek için seçilmiş çok iyi bir yol olduğunu düşünüyorum" diyor. Çin tarafından geliştirilen ilk "AAA" oyun olarak kabul edilen "Black Myth: Wukong", geçen hafta piyasaya sürülmesinden yalnızca bir saat sonra önde gelen oyun platformlarından Steam'de en çok oynanan oyunlar listesinde zirveye yerleşti. Çinli oyun geliştirici Game Science, Çin'in hit video oyunu "Black Myth: Wukong"un piyasaya sürüldükten sonra sadece üç gün içinde tüm platformlarda 10 milyondan fazla kopya satarak oyun dünyasını kasıp kavurduğunu duyurdu. Güzelad da bunun kısa bir dönem için çok yüksek bir rakam olduğunu belirterek, "Özellikle kendi kulvarında kıyaslama yaparsak online olmayan aksiyon ve rol yapma oyunu için oldukça başarılı" diyor.