Dünya

Türk hırdavat sektörü, sürdürülebilir ihracat için dijitalleşmeye daha fazla yatırım yapmayı planlıyor

Çetin Tecdelioğlu, Salı günü Xinhua'ya yaptığı açıklamada, "E-ticaret ve e-ihracat konusunda sektör firmalarımız kesinlikle değişime ayak uydurmalılar" dedi.

Abone Ol

Çetin Tecdelioğlu, Salı günü Xinhua'ya yaptığı açıklamada, "E-ticaret ve e-ihracat konusunda sektör firmalarımız kesinlikle değişime ayak uydurmalılar" dedi.

Tecdelioğlu, "Bunun için de firmalarımızın bu konuda gerekli altyapı yatırımlarını yapmalarının zaruri olduğunu düşünmekteyiz" diye konuştu. Dernek Başkanı'na göre, Kovid-19 pandemisinin 2020 yılındaki en önemli etkisi iş yöntemlerinde dijitalleşmeyi hızlandırması oldu.

Tecdelioğlu, "Şu an pek çok ülkede bu konuda ciddi yatırımlar var. Pek çok uluslararası fuar sanal ortama taşındı" dedi. HISİAD Başkanı'na göre, artık kimse salgın geçse bile ticaret ortamının tamamen eskiye dönmesini beklemiyor.

Tecdelioğlu, "Sanal mağazalarımızı 365 gün açık olacak şekilde daimi fuar gibi açık tutmak durumundayız" diye konuştu. Derneğe göre Türk hırdavat sektörü, 2020 yılında 200'den fazla ülkeye 8,2 milyar ABD doları ihracat gerçekleştirirken, 2021 yılında ihracatını 9 milyar ABD dolarına çıkarmayı planlıyor. Dernek, 14.000 paydaş firmayı bünyesinde barındırıyor.