Çin

Türk dondurmacı Çin pazarında hızlı büyüyor

Abone Ol

İSTANBUL, 24 Kasım (Xinhua) -- Meyveli dondurma ve dondurmalı atıştırmalıklar da dahil olmak üzere çeşit çeşit Türk dondurmaları Çinli tüketicilerin damak zevkine hitap etmeyi başardı. MADO Çin CEO'su Neville Ceaser, Shanghai kentinde Kasım ayı başında düzenlenen Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nda (CIIE) açtığı Türk dondurması standı birçok yatırımcı ve distribütörün ilgisini çekmesinin ardından şimdi yeni işbirlikleri için görüşmeler yapmakla meşgul.   

MADO'nun, Shanghai kentinde düzenlenen Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nda (CIIE) açtığı stant. (Fotoğraf: Huang Anqi/Xinhua)  

Mağazalarında kahve, içecek, tatlı ve unlu mamuller de sunan Türkiye'nin ünlü dondurma markası MADO, Çin'de markasını bir zincir restoran haline dönüştürüyor. MADO, yüz yüze satış yapılan ilk mağazasını Çin'in güneyindeki Guangdong eyaletinin merkezi Guangzhou'da 2017 yılında açtı. O günden bu yana Çin pazarında keşif yolculuğunu sürdüren şirketin şu anda aralarında bir dünya süpermarketini andıran Yiwu'nun da bulunduğu farklı Çin kentlerinde altı adet yüz yüze satış mağazası bulunuyor. MADO'nun ayrıca Çin'de Tmall, TikTok ve PDD dahil birçok yaygın internet platformunda çevrimiçi satış mağazaları da bulunuyor.  Neville amacını, "Umarım MADO sadece bir restoran değil, aynı zamanda rahatlık sağlayan, iş görüşmelerinin yapıldığı bir yer ve arkadaş toplantılarına da ev sahipliği yapan bir mekan olur" şeklinde özetliyor. 

2 Kasım 2022 tarihli bu fotoğrafta, Çin'in doğusundaki Shanghai kentinde gerçekleştirilen Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nın (CIIE) ana mekanlarından olan Ulusal Sergi ve Kongre Merkezi'nin (Shanghai) batı girişi görülüyor. (Fotoğraf: Fang Zhe/Xinhua)  

Neville için CIIE, Çin pazarına girmek ve bunun yanı sıra daha fazla potansiyel iş ortağı çekmek için büyük bir platform olmuş.  Neville 2018'düzenlenen ilk CIIE'ye katılmış. Dünyanın dört bir yanından yabancı iş insanlarını biraraya getiren ulusal bir platform olan CIIE'nin Çin'in en önemli fuarı olduğuna inanıyor.Neville, "Yabancı şirketler, Çin pazarına girmeyi planlıyorsa, aynı zamanda iş insanları ile Çin hükümet yetkilileri arasında bir iletişim kanalı da olan bu fuara katılarak ürünlerini ve güçlerini sergilemeli" diyor.  

Çin'in güneyindeki Guangdong eyaletinin merkezi Guangzhou'nun simge binalarından biri olan Canton Kulesi'nde 7 Ağustos 2022'de çekilen bu fotoğrafta Guangzhou şehir merkezinin içinden geçen İnci Nehri görülüyor. (Fotoğraf: Liu Dawei/Xinhua)  

Neville, geçtiğimiz 15 yılda daha fazla sayıda yabancı şirketin Çin pazarına girişine ve yerel şirketlerin de hızla büyüdüğüne tanıklık etmiş. "Çin pazarı büyük ve hala fırsatlar mevcut" diyen Neville'in Çin pazarına güveni tam. Neville, "Çin'de insanların çoğunun geliri son yıllarda arttı ve bu da satın alma gücünü artırıyor" dedi.  Neville, "Buna ek olarak Çin'de iyi bir altyapı, tam arz zincirleri ve sanayi zincirleri mevcut ve bu benin yeni bir ürünü piyasaya sürmemi kolaylaştırıyor" diye ekliyor.  Neville'e göre yabancı bir şirketin yerel tüketicilerin ihtiyaç ve kültürünü anlaması önemli. Neville, Çin'de dondurmalarını Türkiye'dekinden daha az tatlı yaptıklarını ve bunun yanında Çin'in temel gıdası olan pirinç aromalı dondurma sattıklarını söyledi.