Çin

Türk dizileri Çin'e girmeye hazırlanıyor

Abone Ol

İSTANBUL, 29 Mart (Xinhua) -- 2023 yılında yaklaşık 170 ülkeye ihraç edilen Türk yapımı pembe diziler şimdi de Çin pazarına girmeye hazırlanıyor. Türk TV içerik dağıtıcısı Global Agency'nin CEO'su İzzet Pinto, Türk TV dizilerinin varlık gösterebileceği prestijli bir adres olarak Çin pazarının cazibesini vurguladı. Perşembe günü Xinhua ile söyleşi yapan Pinto, Çin seyircisinin aile dostu anlatılara sahip Türk dizilerini benimseyeceğine inandığını söyledi.

Pinto, "Türk yapımı TV dizileri ciddi düzeyde kanlı yahut müstehcen sahneler içermiyor. Bu yüzden de çok sayıda ülkede genellikle televizyonun en çok izlendiği saatlerde yayımlanıyor ve milyonlarca seyirciyi kendine çekiyor" dedi. Pinto, 2023 yılında Türk TV dizilerinin ihracat tutarının 680 milyon ABD dolarına ulaştığını, 2024 hedefinin ise 800 milyon dolar olduğunu belirtti. TV dizilerini Çin'de tanıtmaya başlayan Türk sektör temsilcileri, Çinli alıcılarla irtibat kurmak için Çin'deki sektör fuarlarına aktif şekilde katılıyor.
Hizmet İhracatçıları Birliği Eğlence ve Kültür Hizmetleri Komitesi Başkanı Fatih Aksoy, geçtiğimiz hafta gazetecilere yaptığı açıklamada Türkiye'de yılda yaklaşık 60 ila 70 TV dizisinin üretildiğini söyledi.
Aksoy, özellikle kadın karakterlerin hikayelerine odaklanan anlatılara sahip dizilerin küresel çapta büyük başarı elde ettiğini kaydetti.

Pinto ile aynı görüşleri paylaşan Aksoy, "TV dizilerimiz için bir sonraki hedef Çin pazarına girmek. Dizilerimizin orada da başarılı olacağından eminiz" dedi. Yapımcı ve senaryo yazarı Mehmet Bozdağ ise Türk televizyon dizilerini izleyen yabancıların Türkiye'yi ziyaret edip bu dizilerin çekildiği yerleri görme isteğini sıklıkla dile getirdiğini belirtti. İstanbul'da ünlü TV dizilerinin çekildiği Bozdağ Film Platoları, bu isteklere yanıt vermek amacıyla geçtiğimiz yıl Haziran ayında ziyaretçilere açıldı ve şu ana kadar 50.000'nden fazla turist ağırladı. Anadolu Ajansı'na konuşan Bozdağ, platoların potansiyel Çinli izleyicileri çekmek amacıyla Türkiye'yi ve kültürünü tanıtmaya çalıştığını ve önümüzdeki yıllarda 1 milyon ziyaretçi ağırlamayı amaçladığını dile getirdi.