Genel

Shanghai, sürpriz kutu pazarını düzenlemek için yönetmelik yayınladı

SHANGHAİ, 16 Ocak (Xinhua) Gençler arasında çok yaygın olan sürpriz kutular veya bir başka adıyla kör kutular, açıldığında rasgele bir hediye sunuyor. Shanghai kentinin piyasa...

Abone Ol

SHANGHAİ, 16 Ocak (Xinhua) Gençler arasında çok yaygın olan sürpriz kutular veya bir başka adıyla kör kutular, açıldığında rasgele bir hediye sunuyor. Shanghai kentinin piyasa düzenlemesinden sorumlu idaresine göre sürpriz kutuların fiyatı bundan böyle 200 yuanı (yaklaşık 31,5 ABD doları) geçemeyecek. Yönetmelik bu kutuların sekiz yaşın altındaki çocuklara satışını veya bunlara ilişkin aşırıya kaçan pazarlama ve spekülasyon yapılmasını da yasaklıyor. Sürpriz kutu üretim devi Pop Mart'ta yer alan kaynaklar yönetmeliğe desteklerini ifade ederek uygun ayrıntılı programlar oluşturulması için düzenleyici idareyle işbirliği yapacaklarını söylediler. Sürpriz kutu satışlarına yönelik bu düzenleme, Çin Tüketici Derneği'nin Çarşamba günü yaptığı açıklamada, hazır yemek zinciri KFC'nin yeni başlattığı ve sınırlı sayıda üretilen sürpriz kutular içeren bir menünün irrasyonel ve aşırı yemek alımına neden olduğunu belirtmesinin ardından geldi. Birlik açıklamasında bu satış taktiğinin kamu düzenine ve doğru alışkanlıklara aykırı olduğu ve yasaların ruhunu ihlal ettiği belirtildi.