Bosch Yönetim Kurulu Başkanı: Çin, tüketici pazarından inovasyon üssüne dönüşüyor Bosch Yönetim Kurulu Başkanı: Çin, tüketici pazarından inovasyon üssüne dönüşüyor

SHİJİAZHUANG, 18 Haziran (Xinhua) -- Çin'in sınır ötesi e-ticaret ithalat ve ihracat değeri, 2022 yılında ilk kez 2 trilyon yuanı (yaklaşık 280,55 milyar ABD doları) aşarak 2,1 trilyon yuana ulaştı ve 2021 yılına göre yüzde 7,1 artış kaydetti. Verilerin yer aldığı rapor, Çin Gümrük İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından, ülkenin kuzeyindeki Hebei eyaletinin Shijiazhuang kentinde düzenlenen 2023 Çin (Langfang) Uluslararası Ekonomi ve Ticaret Fuarı sırasındaki bir forumda Cumartesi günü açıklandı. Çin'in sınır ötesi e-ticaretinde 2022 yılındaki ihracat destinasyonları arasında pazarın yüzde 34,3'ünü ABD, yüzde 6,5'ini İngiltere oluşturdu. Başlıca ihracat kalemleri ise giyim, ayakkabı, çanta ve elektronik ürünler oldu. Japon ürünleri, 2022 yılında Çin'in toplam sınır ötesi e-ticaret ithalatının yüzde 21,7'sini, ABD ürünleri ise yüzde 17,9'unu oluşturdu. Rapora göre tüketici malları ihracatın yüzde 92,8'ini, ithalatın ise yüzde 98,3'ünü oluşturdu.
Çin Gümrük İdaresi Genel Müdürlüğü yetkilisi Lyu Daliang, Çin'in sınır ötesi e-ticaretinin yılın başından beri büyüme hızını korunmaya devam ettiğini söyledi. Lyu, "Çin Gümrük İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen anket, işletmelerin yüzde 70'ten fazlasının 2023 yılında sınır ötesi e-ticarette istikrar veya büyüme beklediğini gösterdi" dedi.

Editör: Şeymanur Erbay