Ekonomi

Rapor: Çin, 2025'e kadar dünyanın en büyük lüks pazarı olacak

SHANGHAİ, 22 Ocak (Xinhua) Şirketin Perşembe günü yayınladığı Çin Lüks Raporu 2021, Çin ana karasında kişisel lüks malların yurtiçi satışlarının 2021 yılında bir önceki yıla...

Abone Ol

SHANGHAİ, 22 Ocak (Xinhua) Şirketin Perşembe günü yayınladığı Çin Lüks Raporu 2021, Çin ana karasında kişisel lüks malların yurtiçi satışlarının 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 36'lık bir artışla yaklaşık 471 milyar yuana (74 milyar ABD doları) ulaştığını ortaya koydu. Satış rakamları, 2019'a göre yaklaşık iki kat artış gösterdi. Çin'de geçen yıl lüks mal kategorilerinde farklı pazar büyümeleri görüldü. Yaklaşık yüzde 60'lık bir büyüme oranıyla deri eşya kategorisi en hızlı büyüyen sektör olurken onu, moda giysiler ve mücevherat sektörleri takip etti.

Çin'in güneyindeki Hainan ada eyaletindeki kıyı ötesi gümrüksüz alış verişin, ülkenin yeni gelişmekte olan lüks pazarına büyük bir ivme kattığını belirten rapor, geçen yıl Hainan'ın gümrüksüz satış hacminin yaklaşık yüzde 95'inin kişisel lüks eşyalardan geldiğine ve lüks malların yarısından fazlasının, lüks markaların kozmetik ürünleri olduğuna dikkat çekti. 2021 yılında Çin'in çevrimiçi kişisel lüks satışları, yaklaşık yüzde 56 artış göstererek lüks sektörünün geleneksel ve ana dağıtım kanalı olan çevrimdışı mağazalardan daha iyi performans sergiledi. Ancak, raporda Kovid-19 pandemisi ve onunla bağlantılı seyahat kısıtlamalarının etkisiyle Çinli müşterilerin lüks harcamalarının yüzde 90'ından fazlasının Çin ana karasında gerçekleştiği vurgulandı. Bain & Company şirketinin ortağı ve raporun yazarlarından biri olan Xing Weiwei, "Genel olarak Çinli müşterilerin kişisel lüks satın alımlarının, 2022 sonu ile 2023'ün ilk yarısı arasında Kovid-19 öncesi seviyelere dönmesini bekliyoruz" ifadelerini kullandı.