Dünya

Ocak-Nisan döneminde Çin'deki perakende satışlar yüzde 29,6 arttı

Bu büyüme, Kovid-19 pandemisi nedeniyle aksayan tüketici harcamalarında geçtiğimiz yılın ilk dört ayında yaşanan düşüş eğilimini tersine çevirmiş oldu. NBS, son iki yılda kayd...

Abone Ol

Bu büyüme, Kovid-19 pandemisi nedeniyle aksayan tüketici harcamalarında geçtiğimiz yılın ilk dört ayında yaşanan düşüş eğilimini tersine çevirmiş oldu. NBS, son iki yılda kaydedilen ortalama Ocak-Nisan büyümesinin yüzde 4,2'de kaldığını belirtti. Nisan ayında gerçekleşen perakende satışları, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 17,7 arttı, 2019'daki seviyeye göre ise yüzde 8,8 artış kaydedildi. İki yıllık ortalama büyüme yüzde 4,3 olarak gerçekleşti.

Çoğu kategorideki perakende satışları olumlu büyümeyi sürdürdü. Aralarında spor, eğlence malzemeleri, altın, gümüş ve mücevherat ile telekomünikasyon ekipmanlarının da olduğu toplam 10 kategoride iki yıllık ortalama büyüme yüzde 10'u aştı. Nisan ayında kentsel bölgelerdeki tüketim 2,89 trilyon yuanı (yaklaşık 449,4 milyar ABD doları) bularak geçtiğimiz yılın Nisan ayına göre yüzde 17,6 artış gösterdi. Kırsal bölgelerdeki tüketim ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 17,8 artarak 426,5 milyar yuana ulaştı.

Kovid-19'un yarattığı yıkımdan en çok etkilenen ikram sektörü de toparlanmasını sürdürerek ilk dört ayda, geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelirde yüzde 67,7 artış bildirdi. Çevrimiçi tüketim de bu dönemde parlak bir performans gösterdi. Çevrimiçi perakende satışı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 27,6 artarak Ocak-Nisan döneminde yaklaşık 3,76 trilyon yuana ulaştı. Fiziksel malların çevrimiçi satışları da, önceki yılın ilk dört ayında görülen seviyenin yüzde 23,1 üstüne çıkarak aynı dönemde gerçekleşen toplam perakende satışların yüzde 22,2'sini oluşturdu.