Nijerya Cumhurbaşkanı Muhammed Buhari, ülkesinin her yıl korsanlık ve deniz soygunlarının da arasında bulunduğu çeşitli denizde işlenen suçlar sebebiyle 26,3 milyar ABD doları zarara uğradığını kaydetti. Nijerya Deniz Kuvvetleri'nin stratejik deniz gözetim sistemi Falcon Eye Projesi'nin Abuja'da bulunan Deniz Kuvvetleri karargahında düzenlenen açılışı sırasında Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yemi Osinbajo tarafından temsil edilen Buhari, yaptığı açıklamada, bu açıdan bakıldığında, taşımacılık rotalarının güvenliğinin Nijerya'nın ekonomik çıkarları açısından son derece önemli olduğunu vurguladı.
Nijeryalı lider, "Bu proje ulus olarak bizim için neden bu kadar önemli? Hayati ekonomik çıkarlarımızın ana yapısında önemli bir konuma sahip olan denizcilik sektörü, balıkçılıktan kaynak araştırmasına, deniz araştırmalarından gemi taşımacılığına kadar diğer pek çok alandaki faaliyeti kapsıyor" dedi. Tüm bu faaliyetler arasında taşımacılığın Nijerya'nın uluslararası ticaret anlaşmalarında kritik bir bağlantı olarak öne çıktığını vurgulayan lider, "Çünkü bu denli büyük hacimde malların taşınmasında en ucuz ve en verimli yöntem" diye konuştu. Buhari'ye göre, Nijerya'nın büyük oranda deniz ortamında yerleşik olan hidrokarbon kaynakları da ülke ekonomisinin dayanak noktası olmaya devam ediyor. Nijeryalı lider, "Hidrokarbon kaynakları, gayrisafi yurt içi hasılamızın yüzde 55'ini, ihracat gelirlerimizin yüzde 95'ini, devlet gelirlerimizin ise yüzde 70'ini oluşturuyor" dedi.
Son yıllarda Nijerya'nın deniz ortamına yönelen bazı tehditlerin ekonomiye ve hatta deniz alanını kullanan vatandaşların ve ticari kuruluşların güvenliğine daha zararlı boyutlar getirdiğini kaydeden Buhari, tehditler arasında korsanlık, gemilere yönelik silahlı saldırılar, fidye için insan kaçırma, ham petrol hırsızlığı, kaçakçılık, ayrıca yasadışı şekilde izinsiz ve kayıt dışı balık avlama gibi birçok suçu saydı.
Nijerya lideri, "Nijerya'nın, başta korsanlık ve gemi soygunu olmak üzere çeşitli suç biçimlerine karşı yılda yaklaşık 26,3 milyar ABD dolar kaybettiği tahmin ediliyor. Bazı denizcilik alanlarında yaşanan risk artışı nedeniyle bu bölgelere gelen ticari gemilerin sigorta primleri keskin bir artış kaydetti ve deniz ticaretini cazip olmaktan çıkardı" diye konuştu.