NEW YORK, 22 Ocak (Xinhua) -- ABD Başkanı Donald Trump, elektrikli araç alımları için vergi indirimlerini, şarj cihazları için federal hibeleri ve montaj hatlarının yeniden düzenlenmesi ve batarya fabrikalarının kurulmasına yönelik sübvansiyon ve kredileri kaldırma talimatı verdi.
Trump'ın bu kararları, ABD'li otomobil üreticilerinin elektrikli araç programlarında küçülmeye gitmeleri halinde teknolojilerini mükemmelleştirmeye devam eden Asyalı ve Avrupalı otomobil üreticileri karşısında geride kalabilecekleri endişelerine yol açtı. New York Times'ın analistlere dayandırdığı salı günkü haberinde, "Çin'deki otomobil satışlarının yüzde 50'sini elektrikli ya da plug-in hibrit araçlar teşkil ediyor.
Öte yandan BYD gibi Çinli otomobil üreticileri, dünya çapında daha fazla otomobil satarak ABD'li üreticiler de dahil olmak üzere köklü otomobil şirketlerinden müşteri çekiyor" denildi. Sürdürülebilir ulaşıma yatırım yapan bir özel sermaye şirketi olan Mobility Impact Partners'ın ortaklarından Shay Natarajan, "Bunun etkisi büyük olacak" dedi.
Natarajan, teşvikleri kesen Almanya'da olduğu gibi bazı ülkelerde elektrikli araçlara olan talebin azalması halinde maliyetli ve az kullanılan elektrikli araç ve batarya fabrikalarının otomobil üreticilerinin elinde kalabileceğini belirtti.
Haberde fosil yakıt endüstrisi temsilcilerinin Trump'ın hamlesinden memnun olduğu, çevrecilerin ise sera gazı emisyonlarını ve otomobillerin neden olduğu kentsel hava kirliliğini azaltmada görülecek ciddi gerilemeden dolayı rahatsız olduğu belirtildi.
Kar amacı gütmeyen çevre örgütü Sierra Club'da ulaşım uzmanı olan Katherine Garcia, "Araç emisyonu önlemlerini düşürmek sağlığımıza, cüzdanlarımıza ve iklimimize zarar verir. Trump ile mümkün olan her şekilde mücadele edeceğiz" dedi.