Genel

Netflix ve Microsoft güçlerini birleştirdi

Netflix platformu yakın zamanda hayata geçireceği daha ucuz reklamlı abonelik seçeneği için Microsoft’un reklam altyapısını kullanmaya karar verdiğini duyurdu.

Abone Ol

Popüler dijital yayın devi Netflix, bu yıl 10 yıldan fazla süredir ilk kez bir çeyrekte abone kaybı yaşadığını açıklamıştı. Son dönemlerde daha fazla içerik çıkarmaya odaklanan ve artan harcamalara bağlı olarak abonelik paketlerinde zam yapmak durumunda kalan platform, ABD ve Kanada'da zamlar nedeniyle 600 binden fazla abone kaybetmişti. Bunun üzerine; Netflix CEO'su Reed Hastings, Nisan ayında daha uygun fiyatlı izleme deneyimi sunacak olan bir reklamlı abonelik paketine sıcak baktıklarını dile getirmişti. Reklamlı abonelik paketinin, gelecek 2 yıl içerisinde platformda kullanıma sunulmayacağının da altı çizilmişti.

Pandemi sonrasında abone sayılarında önemli kaybediş yaşayan Netflix reklamlı ve daha ucuz bir abonelik seçeneği ile düşüşe dur demek istiyor. Reklam konusunda Microsoft ile anlaşma yapılıyor.

Netflix Baş İşletme Görevlisi Greg Peters yaptığı açıklamada Netflix ve Microsoft’un işbirliğini şu sözlerle açıkladı:

Microsoft, reklam destekli yeni bir teklif oluşturmak için birlikte çalışırken tüm reklam ihtiyaçlarımızı destekleme konusunda kanıtlanmış bir yeteneğe sahip. Daha da önemlisi, Microsoft, hem teknoloji hem de satış tarafında zaman içinde yenilik yapma esnekliğinin yanı sıra üyelerimiz için güçlü gizlilik korumaları sundu.”


Netflix ve Microsoft ortaklığı

Microsoft’un reklam altyapısı yeni Netflix reklamlı aboneliğin temelini oluşturacak. Reklam teknolojileri konusunda deneyimli olan Microsoft geçen yıl AT&T operatöründen Xandr adında uzman bir reklam ekibini de satın almıştı.
İş birliği kapsamında Microsoft yeni abonelik seçeneğindeki reklam ağını kuracak. Reklam verme ve yayınlama süreci yine Microsoft tarafından yürütülecek. Hem teknoloji hem de satış tarafında Microsoft’un ağı sürekli geliştireceği ifade ediliyor. Ayrıca güçlü bir kullanıcı gizliliği de sağlanacak.

Reklamlı abonelik ne zaman devreye girecek henüz açıklanmadı ancak muhtemelen pilot olarak belirli ülkelerde erişime açılacak. Bu da reklamlı abonelik sürecinin zaman alacağını gösteriyor.

Fiyatlar belli değil

Şirket, söz konusu yeni hizmet için müşterilerden ne kadar ücret almayı planladığını henüz açıklamadı.

Microsoft’un CEO’su Satya Nadella ise Netflix’in teknoloji ve satış ortağı olarak adlandırılmaktan duyduğu heyecanı dile getirdi.