İsviçreli gıda devi Nestle'nin Başkan Yardımcısı Zhang Xiqiang, Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nın sergiler ve konferanslar aracılığıyla katılımcılara çeşitli satın alma grupları, hükümetler, endüstriler ve medya ile çok yönlü iletişim kurmak için bir platform sunduğunu belirtti.
CENEVRE, 31 Ekim (Xinhua) -- İsviçreli gıda devi Nestle'nin Başkan Yardımcısı Zhang Xiqiang, Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nın (CIIE), "Çin'in pazarını dünyaya açması ve diğer ülkelerle ekonomik ve ticari etkileşim ve işbirliğini artırması için önemli bir platform olduğunu" söyledi.Aynı zamanda Nestle'nin Büyük Çin Bölgesi CEO'su olan Zhang, Xinhua ile yaptığı yazılı söyleşide, verimli ve yenilikçi bir platform olarak "CIIE, Çin'in iç pazarını dışa açmaya devam ettiğini ve dünya ile daha fazla entegre olmak için çabaladığını gösteriyor. Fuar ayrıca Çin'in yeni tüketim trendlerini teşvik etme kararlılığını da ortaya koyuyor" dedi.
Zhang, CIIE Katılımcı Konseyi'nin bir üyesi olan Nestle'nin, Kasım ayında üst üste altıncı kez katılacağı fuarda sektörel etkileşimi sürdürmeyi ve tüketicilerle çeşitli şekillerde çevrimiçi ve yüz yüze iletişim kurmayı sabırsızlıkla beklediğini söyledi. Yetkili, Nestle'nin bu yılki fuara süt ürünleri, bebek maması, espresso kahve ve evcil hayvan maması dahil olmak üzere 10 temel iş kolundan ithal ürünler getireceğini belirtti.
Çin'in doğusundaki Shanghai kentinde, yaklaşan 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nın (CIIE) ana mekanı olan Ulusal Sergi ve Kongre Merkezi'nde çalışan işçiler, 29 Ekim 2023. (Fotoğraf: Ding Ting/Xinhua)
Çin'in, tüketici talebinin daha da çeşitlenip kişiselleştiği yeni bir döneme girdiğine değinen Zhang, fuarın Nestle'ye iletişim ve etkileşim için açık bir platform sağladığını ve ayrıca dünyanın her yerinden yüksek kaliteli ürünlere yönelik bir pencere açtığını, böylece markanın tüketici ihtiyaçlarını daha iyi karşılamasına yardımcı olduğunu söyledi. Zhang, "Çin'in ticarette serbestleşmeyi ve ekonominin küreselleşmesini desteklemesi için de önemli bir ölçüt" olan fuarda hakiki çok taraflılığın uygulandığını ve daha fazla açık uzlaşıya varıldığını, bu nedenle günümüz dünyasında ekonomik kalkınma için fuarın özellikle değerli olduğunu ifade etti.
Dünyanın dört bir yanından katılımcı ve ziyaretçileri kendisine çeken CIIE'nin mümkün mertebe küresel konsept ve kaynakları bir araya getirip sergileyeceğini söyleyen Zhang, fuarın aynı zamanda Çin'in ekonomik büyümesinden doğan fırsatları katılımcılarla paylaşarak küresel inovasyona daha fazla hizmet edeceğini belirtti. Zhang, fuarın sergiler ve konferanslar aracılığıyla katılımcılara çeşitli satın alma grupları, hükümetler, endüstriler ve medya ile çok yönlü iletişim kurmak için bir platform sunduğunu belirtti.
Çin'in doğusundaki Shanghai kentinde 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nın (CIIE) ana mekanı olan Ulusal Sergi ve Kongre Merkezi'nin güney meydanı, 24 Ekim 2023. (Fotoğraf: Fang Zhe/Xinhua)
Zhang, fuar esnasında merkezi ve yerel yönetimlerin liderleri, satın alma grupları ve katılımcıların yoğun ve verimli iletişim kurmak üzere Shanghai'da bir araya gelerek üst düzey temaslarda bulunup yeni fikir ve fırsatları keşfedeceğini söyledi. "CIIE, birçok sektör ortağıyla anlaşmalar imzalayıp işbirlikleri kurduğumuz önemli anlara da tanıklık etti. Nestle ve Alman ilaç devi Bayer, 5. CIIE'de yenilenebilir çeltik tarımı projesi için işbirliği anlaşması imzalamıştı. Bu proje, iki taraf arasında Çin'de gerçekleştirilen ilk küresel işbirliği projesi oldu" dedi.
Çin ekonomisi ve pazarının uzun vadeli kalkınmasına dair güvenini ifade eden Zhang, Çin'in tüketici pazarının pandemi sonrası dönemde toparlanmakta olduğunu söyledi. Zhang, "Çin ekonomisi pandemi sırasında güçlü bir direnç gösterdi. Bu bize güven veriyor" diye konuştu. Nestle'nin 37 yıldır Çin'de yatırım yaptığını ve büyüdüğünü belirten Zhang, şirketin gelecekte de Çin pazarını derinlemesine keşfetmeye, ülkenin tüketici pazarındaki değişimleri dikkatle izlemeye ve Çinli tüketicilere yüksek kaliteli gıdalar aracılığıyla daha iyi bir yaşam sunmaya devam edeceğini söyledi.