Geçtiğimiz hafta ÖTV söylentilerinin hakim olduğu otomotiv piyasasına yönelik yeni adımlar atılmış ve şirketler, galeriler, kiralama şirketleri için 6 ay - 6 bin kilometre sınırı getirilmişti. Bu gelişmenin ardından Rekabet Kurumu (RK) sektörün önde gelen dört ikinci el şirketi hakkında Rekabet Kanunu’nun 4. maddesini ihlal ettikleri gerekçesiyle soruşturma başlattı.

‘ÖTV İNDİRİMİ GÜNDEMDE DEĞİL’

Piyasa bu gelişmelerin şokunu atlatmadan, Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, önce bir toplantıda ÖTV’yi artırmaya yönelik planları olduğunu ifade etti. Ardından geçen cuma günü attığı twitt’lerle bunun espri olduğunu, ÖTV indiriminin hükümetin gündeminde olmadığını açıkladı.

Geçen hafta ortaya çıkan bir söylenti göre de hükümet ultra lüks araçlara yönelik ÖTV artırma hazırlığı içerisinde. İşte tüm bu gelişmeler, otomotiv piyasasında satışlardaki durgunluğun artmasına neden oldu.

Rusya: Karadeniz'e kıyısı olmayan devletlerin Montrö sözleşmesini ihlal etmesine müsamaha göstermeyeceğiz Rusya: Karadeniz'e kıyısı olmayan devletlerin Montrö sözleşmesini ihlal etmesine müsamaha göstermeyeceğiz

ALINAN ÖNLEMLERİN SINIRLI ETKİ YARATMASI BEKLENİYOR

Dünya’ya konuşan otomotiv sektörü temsilcileri, hükümetin özellikle ikinci el piyasasında fahiş fiyatların önüne geçmek için attığı adımların amacına sınırlı ölçüde etki edeceğini vurguladı. Hatta bazılarına göre bu tür önlemler piyasaya daha fazla zarar veriyor.

Sektör temsilcileri, asıl problemin döviz kuru, tüketici finansmana erişim zorlukları, yüksek faiz ve dünyada örneği olamayan ÖTV’ye dayalı vergi sistemi olduğunu dile getirdi. Yetkililer, geçici önlemler yerine tüm paydaşların da fikri alınarak, Türkiye otomotiv sektörüne uygulanan vergilendirme yapısının tüm yönleriyle gözden geçirilmesi ihtiyacına vurgu yaptı.