LONDRA, 18 Ocak (Xinhua) Londra'nın otobüs filosunun elektrikli hale dönüştürülmesi çalışmalarının da tehlikede olduğunu belirten Han, sıfır emisyonlu filoya ulaşılması için hedeflenen tarihin en az 2037 yılına kadar ertelenebileceğini söyledi. Han Pazartesi günü, finansman nedeniyle projelerde bir gecikme olması halinde Londra Ulaşım İdaresi'ne (TfL) ülke genelinde destek veren on binlerce vasıflı işin nasıl tehlikeye gireceğini anlattı.

İngiltere'nin başkenti Londra'daki Westminster Köprüsü üzerinde maskelerini takmış insanlar yürüyor, 6 Aralık 2021. (Fotoğraf: Ray Tang/Xinhua)

Han, hükümetin bakanlarının TfL'ye uygun finansman sağlamaması halinde bunun etkilerinin ülke genelinde hissedileceği uyarısında bulundu. TfL geçen Kasım başından bu yana yeni otobüs alım ihalelerini durdurmuş bulunuyor. Öte yandan TfL bünyesinde bulunan bin adet yeni kırmızı otobüsün de orta-yaş yenilemelerinin yapılma zamanı geldi. Han, "Hükümet gerekli finansmanı sağlamazsa TfL bu otobüslerin yenilemesini yapamayabilir ve kontrollü bir azaltma senaryosunda, potansiyel otobüs servis kesintisiyle birlikte (bu otobüsler) yollardan çekilmek zorunda kalabilir" uyarısında bulundu. Han, ulaşım sisteminin sadece Londra'nın başarısı için değil ekonomik refahın tepeden tırnağa ülkenin tamamına götürülmesi için de temel bir gereksinim olduğunu söyledi.

Çin ve Çad ikili ilişkileri stratejik ortaklık seviyesine yükseltti Çin ve Çad ikili ilişkileri stratejik ortaklık seviyesine yükseltti

Han sözlerini şöyle sürdürdü: "Bakanların TfL'ye uygun finansman sağlamaması halinde on binlerce vasıflı işin tehdit altına gireceğini söylemek abartma olmaz. Bunun yanı sıra, otobüslerin elektrikli hale dönüşütürülmesi yönünde hızlı adımlarla ilerleyişimiz de duracak ve başkent, yollarda daha az sayıda otobüs ve yaşlı trenlerle güvenilmez metro hizmetinin sıkıntısını çekecek." Londra Belediyesi hükümetin sadece, süresi 4 Şubat'ta dolan kısa vadeli finansman sağladığını söyledi. Pandeminin ardından Londralılar koronavirüsün yayılmasını durdurmak için evlerine kapanmak zorunda kaldığında, Londra'nın toplu taşıma sistemindeki yolcu sayısı da yüzde 95 oranında düşerek TfL'nin finansmanı üzerinde yıkıcı bir etkiye yol açtı. TfL, işletme gelirlerinin yüzde 72'sini bilet ücretlerinden elde ettiğini söylüyor. Bu oran New York veya Paris'te sadece yüzde 38. Londra Belediyesi'nden bir sözcü, "Yeterli uzun vadeli finansman temini veya kısa vadeli işlemlerin devamı yönünde net bir taahhüt olmadığı için TfL şu anda başkentin toplu taşıma şebekesini kontrollü bir şekilde azaltma esasına dayanarak planlamak zorunda kalmaktadır" dedi.

Editör: İRFAN KARSLI