Dünya

İsveç'te 2020'de vejetaryen et ikamesi satışları hızlı artış kaydetti

Süpermarket zinciri Lidl Sweden'ın Sürdürülebilirlik Direktörü Miriam Thunberg, SVT'ye verdiği demeçte, "vejetaryen ve vegan gıdalara ilgi geçici bir heves değil, kesinlikle k...

Abone Ol

Süpermarket zinciri Lidl Sweden'ın Sürdürülebilirlik Direktörü Miriam Thunberg, SVT'ye verdiği demeçte, "vejetaryen ve vegan gıdalara ilgi geçici bir heves değil, kesinlikle kalıcı olacaklar" dedi. Diğer süpermarket zincirleri de aynı gelişmeye dikkat çektiler.

İsveç'in büyük süpermarket zincirlerinden biri olan Coop'un basın sözcüsü Kevin Bell, "Artan talebin arzı harekete geçirdiğini, bunun da daha iyi ürünler, daha iyi bulunabilirlik ve daha iyi fiyatlara yol açtığını görüyoruz" dedi.

Süpermarket zinciri Axfood'un istatistiklerine göre, İsveçlilerin yaklaşık yüzde 60'ı haftada en az bir gün vejetaryen yemekler yiyor. Kadınlar ve gençler vejetaryen tüketimde çoğunluğu oluşturuyor.

Borsa uzmanı Karl Lans, SVT'ye verdiği demeçte, et ikameleri pazarının 1 trilyon doların üzerindeki küresel et sektörüne kıyasla çok küçük kaldığını söyledi. Et İkameleri, küresel et pazarının sadece yaklaşık yüzde ikisini oluşturuyor ancak Lans bu tür ürünlerin önem kazanmakta olduğunu söyledi.

Lans, "Talebi yönlendiren şey iklim değişikliği ve en azından et üretimini artırmamamız gerektiği gerçeğidir. Bugün et endüstrisi, dünyada emisyonların yaklaşık yüzde 15'inden sorumludur. Bu miktar ulaştırma sektörünün emisyonu ile aynı" dedi.