Sloganları "Eğer hayat bir kent olsa Madrid olurdu" ve "Hiç olmadığı gibi Barcelona" olan kampanyalar, Kovid-19 pandemisi nedeniyle bir yıldan uzun zamandır süren hareketsiz bir dönemin ardından turizmi yeniden canlandırmayı hedefliyor.

Çin ve Nijerya ikili ilişkileri kapsamlı stratejik ortaklık seviyesine yükseltti Çin ve Nijerya ikili ilişkileri kapsamlı stratejik ortaklık seviyesine yükseltti

Kampanyalar, her iki şehrin de turistlerin ilgi odağı olan eşsiz turizm merkezlerini yansıtan, İspanyolca ve İngilizce olarak hazırlanmış neşeli tanıtım videolarıyla birlikte başladı. Barselona videosunda kentin farklı yönlerinin tadına varan ziyaretçiler yer alırken, Madrid videosunda ise kentte yapılabilecek 10 etkinlik sıralandı.

Madrid'in tanıtımı ve marka hizmetleri müdürü Ana Alemany, Xinhua'ya yaptığı açıklamada, "Dünyanın en güzel şehirlerinden biri olan ve inanılmaz bir yaşam kalitesine sahip Madrid'in sunduğu tüm avantajları sizlere aktarmaya çalışıyoruz" dedi. Uluslararası ziyaretçilerin İspanya'ya gelmesine dair yasağın 7 Haziran'da kaldırılması ve dış mekanlarda maske takılması zorunluluğunun ise 26 Haziran Cumartesi günü sonlandırılmasıyla birlikte kampanyalar, kentlerin uluslararası ziyaretçilere hitap eden en güçlü yönlerine odaklandı.

Barselona Turizm Konsorsiyumu Müdürü Marian Muro ise Xinhua'ya verdiği demeçte, "Barselona dünyanın en önemli mekanlarından bir tanesi. Barselona 'havalı' bir şehir ve insanlar onu ziyaret etmek istiyor. Aynı zamanda da zengin bir kültür ile gastronomiye sahip Akdeniz şehirlerinin belirgin bir sembolü" yorumunda bulundu. Yerel yetkililerin verdiği bilgiye göre, pandemiden önce turizm Madrid'in yıllık gayri safi yurt içi hasılasının (GSYİH) yüzde 7'sini oluşturuyordu. Barselona Belediye Meclisi'in tahmini ise turizmin şehrin GSYİH'sının yüzde 12'sini oluşturduğu yönündeydi.

İspanya'nın en büyük turizm şirketlerini temsil eden Turizmde Mükemmeliyet Birliği Exceltur, bu yaz, turizm sektörünün 2019 yılında ulaştığı rekor turist aktivitesi seviyesinin yüzde 70'ine ulaşabileceğini öngörüyor. Uluslararası yolcular, Avrupa İlaç Ajansı'nın onayladığı aşılardan biriyle gerçekleştirilen aşılama sürecini tamamlamaları, Aktif Enfeksiyon Tanı Testi'nde negatif belge almaları ya da hastalığı atlattıklarını belgelemeleri durumunda 7 Haziran itibarıyla İspanya'ya girebilecek.

Editör: İRFAN KARSLI