SMMT Baş Yöneticisi Mike Hawes, "Bir neslin en kötüsü olan bu rakamlar, pandeminin İngiltere'deki otomotiv üretimi üzerindeki yıkıcı etkisini yansıtıyor. Kovid- 19'un beraberinde getirdiği kapanmalar talebi düşürüyor, tesislerin kapanmasına sebep oluyor ve hayatlar ile geçim kaynaklarını tehdit ediyor" dedi.

SMMT verilerine göre, yurtdışındaki alıcılar için gerçekleştirilen üretim 2020 yılında yüzde 29,1 azalarak 749 bin 38 birime gerilerken; iç piyasaya yönelik üretim de yüzde 30,4 azaldı ve 171 bin 890 birim oldu.

SMMT'den yapılan açıklamada ABD'ye gönderilen araçların sayısının yüzde 33,7, Japonya'ya gönderilen araçların sayısının yüzde 21,6 ve Avustralya'ya gönderilen araçların sayısının da yüzde 21,8 azaldığı belirtilirken; Çin'e yönelik ihracatın ise yüzde 2,3 arttığı kaydedildi.

Çin Dışişleri Bakanlığı: İspanya Başbakanı Sanchez'in ziyaretiyle ilişkilerde yeni gelişmeler bekliyoruz Çin Dışişleri Bakanlığı: İspanya Başbakanı Sanchez'in ziyaretiyle ilişkilerde yeni gelişmeler bekliyoruz

Avrupa Birliği İngiltere'nin en büyük ihracat noktası olmaya devam ederken, üretimin yüzde 30,8 azalarak 400 bin 460 birime gerilemesine rağmen pazarda yüzde 53,5'lik paya ulaştı. Batarya elektrikli araçlar (BEV), plug-in hibrit otomobiller (PHEV) ve hibrit otomobillerin (HEV) İngiltere'de üretilen tüm araçların içindeki oranı yüzde 18,8'e yükseldi. Bu oran, geçen yıl yüzde 14,8'di.

SMMT, gelecekte birçok şeyin "İngiltere ve dışarıdaki Kovid önlemlerinin kapsamı ile galerilerin yeniden açılma hızına" bağlı olacağını belirtti. Hawes, "Ancak sektör yine de bir aşının piyasaya sürülmesi ve bizim için en büyük pazar olan Avrupa'yla yapacağımız ticaretin netleşmesiyle 2021'i daha iyimser bir şekilde karşıladı" diye ekledi.

Editör: İRFAN KARSLI