Çin'in güneyindeki Hainan eyaletinin merkezi Haikou'da düzenlenecek 5. Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı'nın ana mekanı Hainan Uluslararası Kongre ve Sergi Merkezi, 10 Nisan 2025. (Fotoğraf: Pu Xiaoxu/Xinhua)

LONDRA, 13 Nisan (Xinhua) -- İngiltere'nin Güney Çin Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mark Clayton, Çin'deki İngiliz şirketlerin marka ve ürünlerine büyük güven beslendiğini belirterek, İngiliz şirketlerin Çin'in geniş tüketici pazarında önemli fırsatlara sahip olduğunu söyledi.

Japon halkının büyük bölümü, ABD'nin gümrük vergileri nedeniyle yaşam maliyetlerinin artacağından endişeli Japon halkının büyük bölümü, ABD'nin gümrük vergileri nedeniyle yaşam maliyetlerinin artacağından endişeli

Clayton, kısa süre önce Xinhua'ya verdiği söyleşide Çin'in dinamik tüketici sektöründe önemli düzeyde sermaye, potansiyel satış hacmi ve kullanılmayan pazar payı bulunduğuna dikkat çekti.

Clayton, Çin'in ekonomik büyüme modelini geleneksel imalat ve altyapıya bağımlılıktan uzaklaştırarak tüketime doğru kaydırmak için aktif şekilde çalıştığını belirtti. Çin'de 20 yıllık iş tecrübesi olan deneyimli iş insanı, "Çin'de insanların harcama yapmasını sağlamak için uygulamaya konulan pek çok politika var" dedi.

Çin pazarının büyüklüğünün İngiliz şirketleri için güçlü bir teşvik unsuru olduğunu kaydeden Clayton, Çin'deki orta sınıfın İngiltere'nin tüm nüfusundan daha büyük olduğuna işaret etti.

Çin'in güneyindeki Hainan eyaletinin merkezi Haikou'daki Hainan Uluslararası Kongre ve Sergi Merkezi'nde yaklaşan 5. Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı için bir maskot heykeli yerleştiren işçiler, 10 Nisan 2025. (Fotoğraf: Guo Cheng/Xinhua)

Clayton söz konusu açıklamaları 5. Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı öncesinde yaptı. İngiltere'nin bu yıl onur ülkesi olarak büyük stantla katılacağı fuara 27 İngiliz markası katılıyor. Bu markaların birçoğu Çinli platformlarla işbirliği içinde elektronik ticaret alanında da temsil ediliyor.

Fuar 13-18 Nisan tarihlerinde Çin'in güneyindeki ada eyaleti Hainan'da düzenlenecek.

Kaynak: RSS