Yurt

Hamburg, lojistik sıkıntıların olduğu bir dönemde Shanghai'dan gelen ilk Çin-Avrupa yük trenini karşıladı

Çin'in ekonomik merkezi Shanghai'dan yola çıkan tam yüklü ilk Çin-Avrupa yük treni Salı günü Almanya'nın kuzeyinde yer alan Hamburg kentine ulaştı. Bu sefer, küresel düzeyde l...

Abone Ol

Çin'in ekonomik merkezi Shanghai'dan yola çıkan tam yüklü ilk Çin-Avrupa yük treni Salı günü Almanya'nın kuzeyinde yer alan Hamburg kentine ulaştı. Bu sefer, küresel düzeyde lojistik sıkıntıların olduğu bir dönemde Avrupa ile Asya arasındaki demiryolu hizmetlerinin daha da genişlemesi anlamına geliyor. Giysi, otomobil parçaları ve güneş panelleriyle yüklü 50 konteyner taşıyan ilk "Shanghai Ekspresi" Almanya'ya ulaşmadan önce 10 bin kilometrenin üzerinde yol katetti.

İlk aşamada haftada bir tren seferi yapılacak, ancak gelecekte bu hizmetin genişletilmesi planlanıyor. 73 güzergahta seyahat eden Çin-Avrupa yük trenleri hizmete girdiği 2011'den bu yana, 23 Avrupa ülkesinde 170'ten fazla kente ulaştı. Çin-Avrupa yük treni seferleri 2021'in başlangıcından bu yana güçlü bir büyüme sergiledi. Çin Devlet Demiryolları Grubu Limited Şirketi'nin verilerine göre, toplam sayıları bir önceki yıla göre yüzde 32'lik artışla geçen yıldan iki ay önce, Ağustos sonunda 10.030'a ulaştı.

Çin'in Shanghai kentindeki "Shanghai Ekspresi" görülüyor, 28 Eylül 2021. (Fotoğraf: Ding Ting/Xinhua)

Hamburg'taki DUSS aktarma terminalinde düzenlenen karşılama törenine Çin Halk Cumhuriyeti Hamburg Başkonsolos Vekili Wang Wei ile Hamburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatörü Michael Westhagemann katıldı. Xinhua'ya verdiği demeçte, içinde bulunduğumuz yılın, Hamburg ile Shanghai arasında kardeş şehir anlaşmasının imzalanmasının 35. yıl dönümü olduğunu hatırlatan Wang, "Shanghai Ekspresi"nin uygulamaya konmasıyla, iki kent arasındaki işbirliğinin bir üst seviyeye çıkarıldığını dile getirdi. Wang, "Hamburg'un 'Kuşak ve Yol' ağında önemli bir kilit noktası olarak oynadığı rol daha da güçlendirilmiş oldu ve Hamburg, gelecekte 'Kuşak ve Yol'un ortak inşasında çok daha önemli bir rol oynayacaktır" diye konuştu.

Westhagemann'a göre lojistik zincirindeki mevcut sorunlar dikkate alındığında Hamburg ile Çin arasında, özellikle de Hamburg ile Shanghai arasında doğrudan bağlantı kurulması özellikle gerekli ve önemli. Xinhua'ya konuşan Westhagemann, "Shanghai Ekspresi"nin, Hamburg ile Shanghai'ın yanı sıra Almanya ile Çin arasındaki işbirliğindeki yeni bir kilometre taşını temsil ettiğini ve bu yüzden ilk yük treninin başlatılmasının son derece önemli olduğunu söyledi.

Almanya'nın Hamburg kentindeki "Shanghai Ekspresi" görülüyor, 26 Ekim 2021. (Fotoğraf: Wang Qing/Xinhua)